کد خبر: ۴۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
امسال ۱۸۰۰ تن عسل در استان تولید شده و انتظار می‌رود مسئولان به‌جای بی‌تفاوتی و اظهارات تکراری زمینه افزایش و توسعه صنعت زنبورعسل را در کردستلن فراهم کنند.
تولید 1800 تن عسل در کردستان؛ مسئولان ‌توسعه صنعت پرورش زنبور عسل را فراهم کنند‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، نخستین جشنواره منطقه‌ای زنبور عسل و فرآورده‌های آن با حضور مسئولان و زنبورداران استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، ایلام، زنجان، کردستان، کرمانشاه و همدان در این شهر برگزار شد.

این جشنواره باهدف توسعه صنعت زنبورداری و صنایع جانبی در منطقه، معرفی فرآورده‌های زنبورعسل و مزایای آن، نقش صنعت زنبورداری در ایجاد اشتغال پایدار، ترویج مزایای زنبورعسل در گرده‌افشانی در باغات؛ مراتع؛ مزارع و تعامل هرچه بیشتر زنبورداران در مریوان برگزار شد.

خالد جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ظهر امروز در این جشنواره ضمن قدردانی از متولیان برگزاری، زنبورداران و غرفهداران اظهار داشت: امسال یکهزار و 800 تن عسل در کردستان تولید شد.

وی افزود: امسال زنبورداران کردستانی با شکستن رکورد، میزان تولید این محصول را با حدود 400 تن افزایش به یکهزار و 800 تن رساندند.

بیشتر بخوانید

وی برگزاری این جشنواره نقطه عطفی در توسعه صنعت زنبورداری استان دانست و گفت: انتظار می‌رود زنبورداران زمینه افزایش و توسعه صنعت پرورش زنبورعسل را در کردستان فراهم کنند.

وی تاکید کرد: باید تلاش برای افزایش کمی و کیفی زنبورعسل و تولید سایر فرآورده‌های آن در استان رواج یابد تا موجب اشتغال و افزایش درآمد بخش و تولید و توسعه پایدار شود.

جعفری  به نقش و جایگاه کشاورزی در زندگی مردم پرداخت و یادآور شد: کشاورزی می‌تواند محور توسعه اقتصادی استان کردستان باشد.

به گزارش تسنیم؛ از آنجا که استان کردستان، قطب تولید عسل مرغوب ایران است؛ از مسئولان انتظار می‌رود به‌جای بی‌تفاوتی و وعده‌های تکراری زنبورداران و توسعه صنعت پرورش زنبورعسل در استان را حمایت کنند‌.

انتهای پیام/ش

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار