کد خبر: ۴۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
معاون وزیر عنوان کرد:
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم تعداد تشکل های کارگری ۶۹ درصد رشد یافت.

تشکل های کارگری

حاتم شاه کرمی در نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی با شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت ۱۱ و ۱۲ توانستیم رشد تشکل های کارگری را به ۶۹ درصد برسانیم که چنین دستاوردی در طول عمر فعالیت ۴۰ ساله تشکل ها کم سابقه بوده است و این امر نشان از اعتقاد وزارت کار به حضور تشکل های کارگری است.

وی گفت: از ۱۳ هزار تشکل کارگری در کشور ۲۲۲  تشکل در استان مرکزی فعال است.

شاه کرمی با اشاره به طرح اصلاح قانون شوراها که دغدغه تشکل هاست، افزود: این طرح در کمیسیون امور اجتماعی وزارت تعاون به پایان رسیده است و لازم است که نمایندگان مجلس کمک کنند تا این طرح در صحن مجلس به تصویب برسد.

وی بیان کرد: با تاکیدات وزیر کار، مبنی بر اینکه هیچ یک از معاونان وزارت کار حق ندارند نسبت به مسائل کارگری بی تفاوت باشند، مجموعه وزارتخانه هیچ گاه به مسائل کارگری اراک بی تفاوت نبوده و نیست و در کنار خواسته های قانونی کارگران هستیم. در جلسه اخیر ویژه هپکو سهام شرکت به سازمان خصوصی سازی بازگشت و تامین نقدینگی توسط بانک ملی انجام شد. موضوع بدهی و مدیریت نیز باقی مانده که طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد مقاومتی، اختیاراتی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داده شده است که می تواند تمامی بدهی های مالیات، بیمه و سایر سازمان ها را تعیین تکلیف کند.

شاه کرمی افزود: برای آذرآب نیز وضعیت را مکرر رصد کردیم و هر ۴۸ ساعت به وزیر کار گزارش ارائه می شد و امیدواریم اتفاقات نسبتا خوبی که برای هپکو رقم خورد برای آذرآب نیز حاصل شود.

معاون وزیر کار در خصوص رسیدگی به وضعیت کارگران بازداشتی گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته برای این کارگران نیز مطرح شده است. به دستور دکتر شریعتمداری با معاون حقوقی رییس جمهوری مکاتبه شد که تا پایان هفته کمیته تشکیل و به نگرانی ها در خصوص کارگران بازداشتی رسیدگی می شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار