کد خبر: ۴۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
معاون پرستاری وزیر بهداشت مطرح کرد
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار نفری پرستار در کشور، درباره آخرین وضعیت استخدام پرستاران توضیح داد.

پرستار

دکتر مریم حضرتی ، با اشاره به وضعیت استخدام پرستار در کشور، گفت: وزیر بهداشت در روز پرستار اعلام کردند که وزارت بهداشت ۱۸ هزار نیرو را به کارگیری خواهد کرد. در این زمینه تاکنون ۹۰۰۰ نیرو به‌کارگیری شده است که از این تعداد ۵۰۰۰ نفرشان پرستار بودند و ۴۰۰۰ نفر نیز سایر پرسنل بهداشتی و درمانی بودند.

وی با بیان اینکه پرستارانی که به‌کارگیری می‌شوند برای فعالیت در بیمارستان‌های تازه‌ تاسیس هستند، افزود: در عین حال به دنبال این هستیم که ۹۰۰۰ نیروی دیگر را نیز جذب کنیم تا بتوانیم تعداد پرستاران بیشتری را به‌کارگیری کنیم.

حضرتی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین تعداد پرستار به تخت در کشور ۰.۹ است که باید به ۱.۸ برسد، ادامه داد: بر اساس شاخص‌ فعلی تعداد پرستار به تخت، حدود ۱۰۰ هزار کمبود پرستار در کشور داریم. بر هیمن اساس عمده به‌کارگیری‌ها در حوزه پرستاری انجام خواهد شد. از طرفی در حال حاضر بیش از  ۱۵۰ هزار پرستار در بخش‌های خصوصی و دولت در کشور داریم که به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره وضعیت وجود پرستاران در مناطق محروم و حاشیه‌ شهرها نیز گفت: در یکسری از مناطق محروم کمبود پرستار بسیار شدید است، اما در برخی بخش‌های حاشیه‌ای و محروم توانستیم وضعیت پرستار را متناسب کنیم. در حال حاضر شهرهایی مانند ایرانشهر و مناطق مرزی کشور از کمبود پرستار رنج می‌برند.

وی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای ایجاد مشوق برای رفتن پرستاران به مناطق محروم، گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم یکسری پانسیون‌های پرستاری در مناطق کمتر برخوردار راه‌اندازی کنیم که با این اقدام می‌توان در حفظ و نگهداشت پرستاران در این مناطق به طور موثرتر عمل کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها