کد خبر: ۴۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر هر کدام از قوای سه گانه به وظایف قانونی خود عمل کند هیچ کاری بر روی زمین نمی ماند، گفت: همه مشکلات جامعه قابل حل است.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در نشست مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی در زیر سقف قانون جمع شده اند و از این نظر به یکدیگر مرتبط بوده و از یکدیگر جدا نیستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر هر کدام از قوای سه گانه به وظایف قانونی خود عمل کند هیچ کاری بر روی زمین نمی ماند، بیان کرد: اگر نیروهای نظارتی، اطلاعاتی و حراست ها به صورت جدی و به موقع عمل کنند، هیچ مسئولی تنبل و یا پرتوقع بار نمی آید بلکه خود را خدمتگزار مردم خواهد دانست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قانون قوای سه گانه را به یکدیگر مرتبط کرده است اما انگیزه و جدیّت مهمترین بخش در اجرای قانون است، عنوان داشت: در حال حاضر در جامعه با مشکلات زیادی روبرو هستیم که قابل حل است.

عبادی اضافه کرد: در حال حاضر مردم زیادی مشکلات و شکایت های خود را به این دفتر منتقل می کنند در حالی که ما نه قاضی، نه جزء قوای سه گانه، نه نیروی اطلاعاتی و بازرسی و نه دیوان محاسبات هستیم و تنها می توانیم این مشکلات را به دستگاه مربوطه منتقل کنیم.

مدیران نسبت به تخلفات زیرمجموعه خود پاسخگو باشند

وی با اشاره به اعلام آمادگی دستگاه های اجرایی برای همکاری و ارزیابی مسائل به صورت تحقیقی، بیان داشت: جمع بندی این تحقیقات بر عهده بازرس خراسان جنوبی قرار داشته و بنده بعد از برگزاری دو جلسه به صورت آزمایشی از این جمع کنار خواهم رفت.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: این برنامه به وسیله بنده نباید باشد، بلکه باید به صورت خودکار در سیستم قانون انجام شود اما وقتی مردم مراجعه می کنند، وظیفه دارم تا عکس العملی نشان دهم.

عبادی با تأکید بر اینکه مدیر هر بخش نخستین فردی است که باید نسبت به تخلفات مجموعه خود پاسخگو باشد، بیان کرد: چطور امکان دارد که اعمال خلاف قانون در یک مجموعه صورت گیرد و حق مردم و مسئولان ضایع شود اما مدیر آن مجموعه از این اتفاقات بی خبر باشد؟

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی عمل نیز باید طبق اسلام باشد، تأکید کرد: در این صورت مردم نیز مشکلی نداشتند و شرایط به گونه ای نمی بود که یک عده پول پارو کنند و عده ای روزی فرزندانشان را در بین زباله ها جست و جو کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه مشکلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قابل حل است، افزود: همه نیز مسئول هستیم تا جلوی افرادی که مسئولیت پذیرفته اند و قسم خورده اند را بگیریم تا پاسخگو باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار