کد خبر: ۴۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
شهرکرد- ۲۷ هزار و ۵۰۰ زائر چهارمحالی در مراسم اربعین امسال شرکت کردند که این آمار نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش آرانیوز،پیاده‌روی بزرگ اربعین یکی از مراسم مهم مذهبی مسلمان برای حضور در کربلا  و شرکت در مراسم سوگواری اباعبدالله حسین(ع) است. هر ساله مشتاقان و عاشقان اباعبدالله حسین(ع) از مناطق مختلف جهان به ویژه استان های مختلف کشور در این مراسم حضور می یابند.

مراسم بزرگ پیاده روی اربعین امسال با حضور پر شور مسلمان برگزار شد و این در حالی است که بخش قابل توجه ای از زائران شرکت کننده در این مراسم ایرانی بودند.

آمار نشان می دهد که هرساله به تعداد زائران این مراسم افزوده می شود. بررسی آمار زائران در چهارمحال و بختیاری بیانگر افزایش سه برابری زائران اربعین نسبت به سال گذشته است.

۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کردندمدیر حج و زیارت چهارمحال وبختیاری  در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری سه برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: در سالجاری  ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کردند.

یوسف آقا بزرگی بیان کرد: بیشترین زائران چهارمحالی از شهرستان لردگان بودند.

وی تاکید کرد: بیش از شش هزار نفر  از اهالی شهرستان لردگان در پیاده روی بزرگ اربعین شرکت کردند.

مدیر حج و زیارت چهارمحال وبختیاری عنوان کرد: شهرستان شهرکرد رتبه دوم بیشترین زائران اربعین را به خود اختصاص داده است.

 

وی عنوان کرد:  تعداد زائران چهارمحال و بختیاری در اربعین حسینی سال گذشته ۹ هزارو ۵۰۰ نفر زائر بوده است.

وی با اشاره به اینکه همه زائران چهارمحال و بختیاری  به سلامت در حال بازگشت به استان هستند، بیان کرد: تنها یکی از زائران اربعین به علت کهولت سن و ایست قلبی در بازگشت از مراسم اربعین فوت کرده است.

 فعالیت ۲۷ موکب  چهارمحال و بختیاری در مراسم پیاده روی اربعین

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد:  ۲۷ موکب از سوی مردم استان چهارمحال و بختیاری در مراسم پیاده روی اربعین به زائران خدمات رسانی کردند.

جعفر مردانی بیان کرد: در این موکب ها بیش ۱۰ تا ۵۰ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری در خدمات رسانی به زائران فعالیت می کردند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خدمات رسانی به زائران توسط موکب ها به خوبی انجام شده ست و فعالیت خادمان اباعبدالله در این موکب ها قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: مردم چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در راه اندازی این موکب ها در مراسم پیاده روی بزرگ اربعین داشتند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش زائران اربعین از این استان، بیان کرد: زائران اربعین در این استان حدود سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

پنج هزار زائر اربعین از خدمات درمانی و بهداشتی اورژانس چهارمحال وبختیاری بهره مند شدندرئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ارائه خدمات درمانی توسط این استان در مراسم اربعین، بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری یک بیمارستان صحرایی ۳۶ تخت خوابی در استان خوزستان برای خدمات رسانی به زائران راه اندازی کرده است.

مجید شیروانی بیان کرد: ۱۵ تکنسین اورژانس چهارمحال و بختیاری به مرز شلمچه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در ۱۷ مهرماه اعزام شدند که تاکنون در حال خدمات رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد:  یک  دستگاه اتوبوس آمبولانس چهارمحال و بختیاری به همراه پنج آمبولانس نیز در مرز شلمچه به زائران خدمات رسانی کردند.

وی اظهار داشت:  بیش از پنج هزار زائر از ابتدای آغاز مراسم پیاده روی اربعین تاکنون از خدمات درمانی و بهداشتی اورژانس چهارمحال وبختیاری بهره مند شدند.

افزایش آمار زائران بیانگر افزایش عاشقان و دلباختگان ابا عبدالله است که در مسیر امام حسین(ع) و یارانش گام نهادند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار