کد خبر: ۴۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
اردبیل - مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص تسهیل فضای کسب و کار مشمول واحدهای تولیدی فعال استان اردبیل در حوزه صادرات و واردات نیز خواهد شد.

به گزارش آرانیوز،هاشم علایی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با چندی از صادرکنندگان و وارد کنندگان کالاهای اساسی در استان اردبیل با اشاره به بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص تسهیل فضای کسب و کار و حمایت از واحدهای تولیدی در امر صادرات و واردات، یادآور شد: بهره گیری از این بسته حمایتی، تسهیل ورود مواد اولیه واحدهای تولیدی دارای مجوز تولید از دستگاه‌های مجاز صادر کننده را موجب خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش سطح کیفی تولیدات صادراتی، حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی را در پی دارد تا کیفی سازی تولیدات به عنوان یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی تلقی شود.

مدیرکل سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از بازرگانان استان خواست صادرات و واردات و ترخیص کالاهای تجاری خود را از طریق ادارات گمرک استان انجام دهند.

وی اعلام کرد: فرآیند ثبت مواد اولیه و حد واسط به ادارات کل استاندارد استان‌ها تفویض شده است.

علایی با اشاره به نقش مهم استاندارد در رونق صادرات، تسهیل بیش از پیش روند صادرات را یکی از برنامه‌های اساسی اداره کل استاندارد برشمرد.

در ادامه بازرگانان فعال استان ضمن قدردانی از همکاری و تعامل بین اتاق بازرگانی و اداره استاندارد، خواستار تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌های همکار در گمرک و مبادی ورودی و خروجی استان شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار