کد خبر: ۴۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: رشادت‌های سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش در حماسه عاشورا به عنوان الگوی مقاومت ملت بابصیرت ایران شناخته می‌شود.

به گزارش آرانیوز،آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر دوشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل عنوان کرد: رشادت‌های سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، الگوی مقاومت ایرانیان در مقابل استکبار و زیاده خواهی‌های آنان محسوب می‌شود.

وی افزود: به هر اندازه که در تبیین مفاهیم عاشورایی موفق عمل شود، واهمه آمریکا و ایادی‌های آنان نیز به دلیل گسترش فرهنگ مقاومت بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بر ضرورت تبیین ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در بین نسل جوان تأکید کرد و یادآور شد: الگو برداری از اخلاق و رفتار چنین شخصیت‌های مقدسی می‌تواند منشاء برکت‌های متنوعی در جامعه شود.

عاملی تصریح کرد: علاوه بر تبیین فرهنگ عاشورا مأنوس سازی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم با قرآن کریم یک ضرورت بوده و در این خصوص باید با حمایت نهادهای فرهنگی بستر مناسبی فراهم شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در ۴۰ سال اخیر اقدامات ارزشمندی در جهت آشناسازی جوانان با قرآن و انس بیشتر آنان با کتاب آسمانی انجام پذیرفته و افزوده شدن شمار حافظان و قاریان قرآن در کشور تأیید کننده این موضوع است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار