کد خبر: ۴۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
مسوولان ایرانی توصیه می‌کنند با توجه به تراکم جمعیتی که در پایان مراسم راهپیمایی اربعین وجود دارد، زائران هرچه سریعتر کربلا را ترک کنند.

به گزارش آرانیوز، در آستانه اربعین حسینی و به اوج رسیدن شور عاشقان سیدالشهداء (ع) که از هفته‌ها قبل و از دهها و صدها کیلومتری کربلا آغاز شده است، بازگشت تدریجی زائران کربلای حسینی به کشور نیز ادامه دارد. در ادامه آخرین اخبار و توصیه‌ها به زائران آمده است:

** دو میلیون و ۱۰۰ هزار زائر به کشور بازگشتند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت مرزهای چهارگانه گفت: امروز از پایانه‌های مرزی چذابه، شلمچه، مسیرهای منتهی به این دو مرز و مواکب موجود در آن‌ها بازدید کردیم؛ خوشبختانه تردد زائران از این دو مرز و مرزهای مهران و خسروی روان است. او بیان کرد: اکنون با سیل ورود زائران روبرو هستیم و تقریباً در چند روز قبل حدود ۲ میلیون و صدهزار نفر از زائران ایرانی به کشور بازگشتند؛ حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به عتبات عالیات مشرف شدند و اکنون حدود ۱ میلیون نفر همچنان در حال زیارت در کربلا هستند.

 

**زائران‌ اربعینی کدام مرزها را برای بازگشت انتخاب کنند؟

احمد محمدی‌فر دبیر ستادمرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه بسیاری از زائران در حال بازگشت به کشور هستند، گفت: با توجه به تراکم جمعیت در مرزهای مهران و شلمچه، به زائران اربعین توصیه می‌کنیم که مرزهای چذابه و خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

 

**زائرانی که گذرنامه‌شان گم شده چه‌کار کنند؟

سردار حسین ساجدی نیا گفت: اگر زائران گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرد باشند می‌توانند به سرکنسولگری کشورمان در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، سامرا و کاظمین  رفته و مشکل خود را حل کنند. اما اگر این افراد به مرز هم بیایند مشکلی برایشان وجود نداشته و ماموران مرزبانی و پلیس گذرنامه مشکل را مرتفع خواهند و مانعی برای ورود به کشور وجود ندارد.

ساجدی‌نیا در مورد زائران گمشده گفت: در کنسولگری ها تمهیداتی برای یافتن افراد مفقودی نیز پیش‌بینی شده و سامانه‌هایی داریم که اگر افراد به کشور بازگشته باشند، اطلاعات آنان را اعلام کنند تا خانواده‌شان نگران نباشند، همکاری‌های لازم با کشور عراق نیز در این زمینه وجود دارد.

 

**آماده‌باش سازمان مدیریت بحران کشور برای اربعین

مصطفی اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما به همراه وزارت بهداشت یکی از اعضای ستاد اربعین هستیم ولی همه همکارانمان در استان‌های مرزی با عراق مسؤولیت‌های جدی برعهده دارند، به تمام نیروهایمان در استان‌های مسیر راهپیمایی آماده‌باش دادیم تا در صورت بروز مشکل طبیعی و غیرطبیعی این آمادگی را داشته باشند که کمک‌های لازم را به هموطنان ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خوشبختانه تا به حال گزارشاتی داده نشده و وضعیت عادی است؛ توصیه ما این است که زائران کمتر در عراق بمانند و سفر را مدیریت کنند تا در هنگام بازگشت به مشکلی برنخورند.

 

**زائران برای بازگشت به پایانه مرزی برکت مراجعه کنند

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار داشت: باتوجه به شروع موج بازگشت، زائران برای سوارشدن به اتوبوس بین‌شهری به پایانه برکت حدفاصل پایانه مرزی و پل زائر مراجعه کنند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص با نصب بنر در محل پایانه مرزی با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله سازمان‌های اتوبوسرانی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه هیچ‌گونه پایانه مسافربری برای استقرار اتوبوس بین‌شهری در داخل شهر مهران در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: زائرانی که بدون اطلاع از این موضوع از مرز به شهر مهران بیایند، ناچاراً بایستی مجدداً به پایانه برکت برگردند.

وی تاکید کرد: رانندگان اتوبوس خط واحد که اقدام به جابجایی زائران از پایانه مرزی تا پارکینگ اربعین می‌کنند حق پیاده و رها کردن زائر در مقصد نامعلوم را ندارند.

**توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا به زائران اربعین: زائران زودتر کربلا را ترک کنند

میرمسعود حسینیان گفت: توصیه می‌کنم با توجه به تراکم جمعیتی که در روزهای پایانی مراسم راهپیمایی اربعین وجود دارد، زائران  هرچه سریعتر کربلا را ترک کنند. هم اکنون دو تا سه میلیون زائر ایرانی و نیز زواری از عراق و دیگر کشورها در عراق حضور دارند، برای اینکه امکانات مسافربری کشور این جمعیت را مورد پوشش قرار دهد و از ازدحام جمعیت در جاده‌ها جلوگیری شود، از زائران می‌هواهیم سفر خود را مدیریت کنند و آرام آرام به سمت مرزها برگردند.

 

**استاندار خوزستان: اقدامات لازم برای جابه‌جائی زائران فراهم شده است

غلامرضا شریعتی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امکانات لازم برای پذیرایی و استقبال از زائران آقا عبدالله الحسین(ع) در مرز شلمچه و چذابه فراهم است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های لازم برای انتقال زائران پیش‌بینی‌شده است، اعلام کرد: راه‌آهن نیز آمادگی لازم را دارد و اقدامات لازم برای جابه‌جایی زائران را پیش‌بینی کرده است.

شریعتی گفت: در هر دو مرز شلمچه و چذابه و همچنین شهرستان‌های خرمشهر، بستان، دشت آزادگان و حتی اندیمشک که آخرین نقطه از استان ماست امکانات لازم را برای استراحت زائران فراهم است. امکانات لازم همچون کولرگازی، غذا، آب و غیره برای زائران در این مواکب فراهم است و تقاضا دارم که عزیزان زائر به میزان کافی استراحت کرده و پس‌ازآن به مسیر خود ادامه دهند.

 

**فرمانده ناجا: روند بازگشت زائران اربعین حسینی تا هفته آینده ادامه دارد

سردار اشتری با پیش‌بینی استمرار روند بازگشت زائران اربعین حسینی تا هفته آینده، گفت: باوجود افزایش تردد خودروهای زائران از ابتدای آغاز اربعین تاکنون شاهد کاهش ۱۱ درصدی تصادفات هستیم.

فرمانده ناجا با پیش‌بینی استمرار روند بازگشت زائران اربعین حسینی تا هفته آینده گفت: بالغ بر ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به عتبات عالیات راه یافته که از این حجم بیش از دو میلیون نفر از مرزهای چهارگانه به کشور بازگشته‌اند.

**جزئیات مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران +مسیرها

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه از میدان امام حسین(ع)، آغاز و  به حرم عبدالعظیم حسنی ختم خواهد شد. در همین زمینه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف برنامه‌های خود را برای برگزاری این مراسم اعلام کرده‌اند.

مسیر شماره یک: میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

مسیر شماره دو: میدان جمهوری، نواب، میدان۹ دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

مسیر شماره سه: حرم مطهر امام زاده حسن (ع)، خیابان امین الملک، خیابان قزوین، خیابان شیخ محمدی، میدان۹ دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

مسیر شماره چهار: باقر شهر، خیابان رجائی، روی پل شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

مسیر شماره پنج: جاده ورامین، میدان معلم، سه راه ورامین، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان(ع) پیاده‌روی جاماندگان اربعین به سوی حرم‌های مطهر و گلزار شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این حرکت در شهرهای مشهد، شیراز، قم و تهران به سوی حرم‌های مطهر برگزار می‌شود. پیاده‌روی اربعین حسینی در دیگر شهرها به سمت گلزار شهداء و در این راستا تجمع سراسری اربعین در میدان‌های اصلی شهر برپا می‌شود.

مقصدی که جریان اربعین بسوی آن هدایت می‌کند

تجربه جامعه اربعینی، نخبگان و عموم مردم را به سوی مقصدی واحد رهنمود می‌کند، مقصدی که آرمان و آرزوی هر آزاده و مستضعفی است.

مقصدی که جریان اربعین بسوی آن هدایت می‌کند

اکنون به اثبات رسیده که ایام پیاده‌روی اربعین حسینی جلوه‌ای از نور خداوند بر پهنه عالم است؛ این نور با خاصیت جذب‌کنندگی خود قلوب بسیاری از پاک‌طینتان عالم را بسوی خود مجذوب کرده است تا انسان‌ها را بسوی برنامه‌ای هدفمند که همان نابودی کفر و بدی‌ها و تشکیل جامعه آرمانی ظهور است، سوق دهد. عامه مردم و به ویژه نخبگان جامعه اسلامی در مدل جامعه اربعینی، تجربه حرکت در سایه ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را به صورت عملی تجربه می‌کنند و به این فهم می‌رسند که تنها راه دستیابی به تمدن نوین اسلامی، حرکت در پرتو انوار ولایت عترت است؛ چرا که اولین مرحله تشکیل امت واحده اسلامی، احیای قلوب زنگارگرفته انسان‌هاست و این مهم، تنها با اثرگذاری انوار پاک مقدس ائمه اطهار به ویژه امام حسین علیه‌السلام حاصل می‌شود نه با بحث‌های فلسفی، نظری و عرفانی که عمدتاً در حد سواد باقی می‌ماند.

خلج: نور اربعین ملت‌ها را بسوی اسلام سوق می‌دهد

حجت‌الاسلام ناصر خلج، استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اثرگذاری نورانی امام حسین(ع) گفت: حرارت و نور حسینی سبب آشنایی افراد زیادی با اسلام شد؛ غربی­‌ها ممکن است امام حسین علیه‌السلام را نشناسند، اما وقتی با نور اربعینی مواجه می‌شوند، ناخداگاه به سمت حق که همان اسلام است کشیده می‌شوند. یعنی نور که بیشتر شود، به سمت اسلام حرکت می‌کنند، حرکت که بیشتر شد، نهضت ایجاد می‌کند.

وی با ذکر نمونه‌ای از اثرگذاری نور امام حسین علیه‌السلام بر مردم و اندیشمندان دنیا گفت: دکتر تیجانی یکی از مدرسین دانشگاه الازهر مصر بود. وی زمانی که با تشیع آشنا می‌­­شود، کتاب می­‌نویسد «لماذا اهتدیت؛ برای چه هدایت شدم؟» این کتاب باعث شد در کشور تونس 3 میلیون نفر شیعه شوند. کسی که به امام حسین علیه‌السلام متصل شود، حرارت و بعد سرعتش بیشتر و یک گلوله نور و اثرگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید

با این توصیفات می‌توان دریافت سرچشمه جامعه اربعینی برخاسته از انوار مقدس الهی است؛ این نور در وهله اول بر قلب‌ها اثر می‌گذارد و زمینه جذب افراد بسوی سرزمین مقدس کربلا را فراهم می‌آورد؛ نشان به اینکه پاک‌طینتان در این ایام، آرام و قرار خود را جهت رفتن به زیارت اباعبدالله(ع) از دست می‌دهند.

اما از سوی دیگر دشمنان اسلام که همواره دشمنی خویش را با دین و ارزش‌های آن به صورت‌های مختلف نشان داده‌اند، تمام تلاش خود را جهت تحریف، تضعیف یا توقف این جریان عظیم الهی به کار گرفته‌اند؛ ساخت فیلم‌ها و مستندهای متعدد از سوی آنها و ایجاد آشوب در عراق طی این سالیان اخیر آن هم در آستانه اربعین حسینی حقیقتی بر این ماجراست.

ارزانی: گام نخست برای انقلاب جهانی مهدوی معرفت به امام حسین است

حبیب‌الله ارزانی، دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید بر اینکه امروز اربعین به یک ابر رسانه و در واقع به یک رویداد فرا شیعی و فرا دینی مبدل شده است، گفت: با وجود تلاش رسانه‌های بیگانه برای کوچک نشان دادن و یا محدود کردن این همایش بی‌نظیر انسانی در حد یک مراسم مذهبی، در قلب جهان غرب نفوذ یافته است، چنانچه شاهد حضور بسیاری از زائران غیرمسلمان در این دریای خروشان هستیم و این، همان حقیقت اتصال قیام عاشورا به قیام امام مهدی(عج) و برقراری صلح و عدالت در جهان است. گام نخست برای این انقلاب جهانی، معرفی امام حسین علیه‌السلام و شناخت اهداف و فلسفه قیام ایشان است که همایش پیاده‌روی اربعین حسینی این مهم را فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به نقش تمدن‌ساز اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی علاوه بر اینکه سرمایه بزرگی برای جامعه شیعی است، به مثابه تجدید میثاق با آرمانهای امام حسین علیه‌السلام است تا خود را برای جبران این اشتباه تاریخی آماده کرده و با تجربه گرفتن از این واقعه تلخ، خود را برای ساختن جامعه مهدوی مهیا کنیم.

آغاز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران

پیاده روی جاماندگان اربعین به روال سال های گذشته از مبادی و مسیرهای تعیین شده به مقصد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (س) در تهران آغاز شد.

آغاز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران

عاشقان اباعبداالله الحسین(ع) که از حضور در راهپیمایی نجف تا کربلا جا مانده اند امروز صبح به نیابت از زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و به قصد رجاء از میدانهای پنجگانه تهران پیاده‌روی خود را به سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (س) آغاز کردند.

مسیرهای پنج گانه پیاده روی به این شرح اعلام شده است:

مسیر شماره یک : میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مسیر شماره دو: میدان جمهوری، نواب، میدان9 دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مسیر شماره سه: حرم مطهر امام زاده حسن (ع)، خیابان امین الملک، خیابان قزوین، خیابان شیخ محمدی، میدان9 دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مسیر شماره چهار: باقر شهر، خیابان رجائی، روی پل شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مسیر شماره پنج: جاده ورامین، میدان معلم، سه راه ورامین، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

خدمات شهرداری تهران در پیاده روی جاماندگان اربعین

در همین حال،‌مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری، شهرداری تهران 450 نیرو با لباس کار مناسب و کامل، اتیکت و تجهیزات انفرادی برای خدمت رسانی به عزاداران در مسیر این پیاده روی در نظر گرفته است.

همچنین 205 خودرو در این مسیر به شهروندان تهرانی خدمات رسانی می کنند، البته این آمار به غیر از امکانات مناطق درگیر با مسیر راهپیمایی شامل مناطق 7 – 12- 13-14-15 -16 و 20 است.

جانمایی و استقرار مخازن ویژه پسماند خشک در معابر پیرامون اماکن مذهبی و مسیر حرکت هیئت های عزاداری، توزیع کیسه پلاستیکی ویژه پسماند و مخزن در بین اماکن برگزاری مراسم (تکایا، مساجد و حسینیه هیئت های عزداری و ایستگاه های صلواتی و توزیع نذورات) از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به جمع آوری پسماند خشک و تر، نظافت و رفت و روب در مسیر حرکت هیات و محل های برگزاری مراسم از طریق کارگران مستقر و یا گشت زنی خودروی وانت به همراه کارگر عنوان کرد: نظافت و رفت و روب کلی منطقه (جمع آوری پسماندهای خانگی و تجاری و تخلیه مخازن در کلیه منطقه) با مد نظر قرار دادن برنامه هیئت های عزاداری با کمترین تداخل زمانی با حرکت هیئت های عزاداری انجام می شود.

همچنین مدارس و ادارات در طول مسیر راهپیمایی برای استفاده از سرویس بهداشتی توسط هیئت های عزاداری قابل استفاده است.

در بحث پذیرایی از راهپیمایان در این مراسم نیز از ظرفیت های خیرین استفاده شده است.

در آستانه مراسم بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین بامداد روز پنجشنبه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در قبله تهران با حضور شمار زیادی از دل‌سوختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) غبارروبی و عطرافشانی شده است.

فرمانده ناجا: خدمت پلیس تا آخرین ساعات بازگشت زائران حسینی ادامه دارد

فرمانده ناجا در شلمچه گفت: بیش از ۷۰۰۰ نفر نیروی پلیس در استان خوزستان برای خدمت به زائران اربعین حسینی بکارگیری شده و تا آخرین ساعات بازگشت زائران به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

اخبار اربعین 98| فرمانده ناجا: خدمت پلیس تا آخرین ساعات بازگشت زائران حسینی ادامه دارد

سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جلسه اربعین استان خوزستان اظهار داشت: براساس بازدید میدانی صورت گرفته از پایانه مرزی شلمچه ارائه خدمات به طور مطلوب انجام شده و خوشبختانه هماهنگی و همکاری مطلوبی بین پلیس و مردم وجود دارد.

وی افزود: از چهار روز گذشته موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده و تا این لحظه حدود 2 میلیون و صدهزار نفر از تعداد زائری که به زیارت مشرف شده اند به کشور بازگشته اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه روحیه بالا همراه با شور و شعف حسینی را در چهره زوار و خادمان آنها در نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط مشاهده کردم، گفت: توصیه‌هایی به مسئولان مربوطه در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران انجام گرفت.

وی با توجه به محدود شدن عزیمت زائران به کشورعراق گفت: در این روزهای بازگشت به مردم توصیه داریم تا با همکاری خود با پلیس از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید

سردار اشتری بیان کرد: کلیه امکانات در مسیر زائران برای استراحت و رفع خستگی فراهم است و درخواست داریم مردم به هیچ عنوان با حالت خواب آلودگی و خستگی رانندگی نکنند.

فرمانده ناجا از کلیه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و همکاران جهادگر در نیروی انتظامی مسئولان استانی و ائمه جماعات و جامعه روحانیت که در برگزاری هر چه بهتر این مراسم تلاش کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به بکارگیری بیش از 30 هزار نفر نیرو در ماموریت اربعین اظهار داشت: بیش از 600 هزار برگ موقت تردد صادر شده است. سازمان وظیفه عموی از خروج بیش از 130 هزار مشمول غیر غایب از مرزهای چهارگانه همکاری کرده‌اند.

افزایش موج بازگشتی زائران در شلمچه؛ تردد روان است

تردد در شلمچه روان است و زائران هنگام بازگشت با کمترین توقف سوار بر اتوبوس‌هایی می‌شوند که تدارک دیده شده‌اند.اخبار اربعین 98|افزایش موج بازگشتی زائران در شلمچه؛ تردد روان است

 این نقطه مرزی یک روز مانده به اربعین روز آرامی را پشت‌سر گذاشت.

در حالی‌ که موج بازگشت زائران در حال تقویت است موج رفت نیز همچنان مشاهده می‌شود. با توجه به خنک‌تر بودن هوا در ساعات شب اغلب زائران ترجیح می‌دهند در ساعات تاریکی حرکت کنند.

این موضوع سبب می‌شود تا ترافیک در این ساعات بیشتر شود و شور و حال در مسیر زائران رنگ‌وبویی تازه پیدا کند.

علی‌رغم اینکه اتباع خارجی بالاخص پاکستان همچنان در حال خروج از مرز و رفتن به زیارت هستند اما این اتباع کمتر در موج برگشت مشاهده می‌شوند.

بیشتر بخوانید

این موضوع احتمال بالا بودن تعداد اتباع خارجی در موج بازگشتی را که در روزهای آینده به‌وجود می‌آید بیشتر می‌کند. در مرز شلمچه آب، غذا و مکان‌های استراحت حتی بیشتر از نیاز وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

تردد در شلمچه روان است و زائران هنگام بازگشت با کمترین توقف سوار بر اتوبوس‌هایی می‌شوند که تدارک دیده‌ شده‌اند.

 

محورهای منتهی به مرز مهران عصر امروز یک‌طرفه می‌شود/خروج بیش از یک‌میلیون نفر با کمترین مشکل از مرزهای خوزستان + فیلم

گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم به‌‌‌‌صورت روزانه مخاطبان خود را در جریان آخرین اخبار و تصاویر حماسه بین‌المللی اربعین ۹۸ قرار می‌دهد.

تازه‌ترین اخبار اربعین 98|‌محورهای منتهی به مرز مهران عصر امروز یک‌طرفه می‌شود/خروج بیش از یک‌میلیون نفر با کمترین مشکل از مرزهای خوزستان + فیلم

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، چشم بر هم زدیم و اربعین حسینی(ع) رسید. چهل روز عاشقانه را عارفانه گذراندیم و دل در گروی یار همصدا شدیم با قافله‌سالار کاروان اسرای کرب‌وبلا؛ زینب کبری(س). نغمه سر دادیم با ناله‌های رقیه و سکینه و گوش فرا دادیم به ندای «مارأیت الّا جمیلاً». و به‌ راستی که چه بود آن همه رخداد، اگر زیبایی نبود؟!

حال باید دید فلسفه عزاداری‌ها و اشکواره اربعینی چیست؟ او کیست که چندسالی است کودک و پیر و جوان و زن و مرد برای وصلش پای پیاده و برهنه راه به کوی نینوایش می‌شناسند تا در اربعین حسینی در جوار یار باشند؟

چرا برای حسین‌بن علی علیه السلام عزاداری اربعین برپا می‌کنند؟

بیشتر بخوانید

در این باره شاید ساده‌ترین پاسخ این باشد که عظمت مصیبت وارده بر آن حضرت و اهل‌بیت ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست. حسین(ع) از همه چیز خود گذشت٬ تا دین حق زنده بماند.

در این بخش تازه‌ترین اخبار روزانه از راهپیمایی میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) در اربعین به‌اطلاع مخاطبان و زائران امام حسین می‌رسد تا از آخرین وضعیت مرزها، جاده‌ها، امدادرسانی و موکب‌هایی که به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، مطلع شوند، باشد که این زیارت از سوی خداوند از همه زائران حریم دوست، پذیرفته و این کنگره عظیم که دیگر مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد، مقدمه‌ای برای ظهور شود.

17:52| ازدحام در مسیر زائران اربعین در موج بازگشت به ایران + فیلم

 

 

17:51| مرز شلمچه معبر عاشقان دیار یار؛ تردد زائران در شلمچه ادامه دارد + فیلم

17:20| مغناطیس اربعین موجب حضور بیش از 90 کشور در کربلای معلی شد

17:08| استاندار خوزستان: اقدامات لازم برای جابه‌جائی زائران فراهم شده است

16:46| دبیر شورای عالی امنیت ملی از مرز شلمچه بازدید کرد

16:31| فرمانده ناجا: 750 هزار زائر از مرز شلمچه به زیارت اربعین رفتند

16:15| جوانان کهگیلویه با عشق به زائران اربعین حسینی خدمت می‌کنند + فیلم

 

 

15:49| هیچ کسی نمی‌تواند به ایران گزندِ امنیتی وارد کند

15:48| فرمانده ناجا از مرز شلمچه بازدید کرد

15:22| فرمانده ناجا: روند بازگشت زائران اربعین حسینی تا هفته آینده ادامه دارد

14:17| تقویت موج بازگشت زائران در شلمچه/موج رفتن همچنان باقی است + فیلم

14:04| حرکت عزاداران دزفولی به سمت شوش به روایت تصویر

14:01| موکب الحسین(ع) اوقاف لرستان به بیش از 100 هزار زائر خدمت‌رسانی کرد

 

 

13:59| مساجد، حسینیه‌ها و اماکن اسکان زائران اربعین حسینی در خوزستان + جدول

13:58| حال و هوای موکب «اصحاب خراسانی» در کربلا به روایت تصاویر

13:57| اجتماع بزرگ سوگواران حسینی در اندیمشک برگزار می‌شود

13:55| دبیر شورای عالی امنیت ملی از مرز چذابه بازدید کرد

12:46| ساماندهی اتوبوس‌ها برای انتقال زائران به استان‌های مقصد در چذابه انجام شده است

12:34| حضور زائران اربعین 60 کشور جهان در اندیمشک

 

 

12:32| آماده‌باش مرز خسروی به صورت شبانه‌روزی؛ برنامه‌ریزی برای روان‌سازی ترافیک انجام شد

12:17| فرمانده ناجا: تردد 572 هزار زائر از مرز چذابه؛ ورود زائران رشد 5 برابری دارد

11:54| فرمانده ناجا از مرز چذابه بازدید کرد

11:47| بیش از 80 نفر نیروی متخصص و پرستار در بیمارستان صحرایی مرز چذابه مشغول به فعالیت هستند

11:17| بزرگترین نشانه و با افتخار‌ترین مدال خادمی حسین(ع) + تصویر

11:07| محورهای منتهی به مرز مهران عصر امروز یک طرفه می‌شود

 

 

11:03| آمادگی 100 درصد ناوگان حمل و نقل استان کرمانشاه برای جابه‌جایی زائران

11:00| لرستان 45 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین برپا کرد

10:25| روایتی شنیدنی از زائران آفریقایی اربعین + فیلم

10:21| بیش از 1 میلیون نفر با کمترین مشکل از مرزهای خوزستان خارج شدند

10:19| 140 هزار زائر اربعین در استان کرمانشاه اسکان داده شد

 

 

10:17| حکایت دل‌های عاشق در مرز مهران + فیلم

10:16| اوج ارادت زائران آسیایی اربعین به امام حسین (ع) + فیلم

9:16| بسیج امکانات برای موج بازگشت زائران از مرز مهران

8:55| یک طرفه شدن محورهای مواصلاتی منتهی به مهران صحت ندارد

8:19| تاکنون بیش از 7 هزار زائر از خدمات درمانی قرارگاه اربعین قم بهره‌مند شدند

در حال به روزرسانی ... .

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار