کد خبر: ۴۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
تجربه جامعه اربعینی، نخبگان و عموم مردم را به سوی مقصدی واحد رهنمود می‌کند، مقصدی که آرمان و آرزوی هر آزاده و مستضعفی است.

به گزارش آرانیوز، اکنون به اثبات رسیده که ایام پیاده‌روی اربعین حسینی جلوه‌ای از نور خداوند بر پهنه عالم است؛ این نور با خاصیت جذب‌کنندگی خود قلوب بسیاری از پاک‌طینتان عالم را بسوی خود مجذوب کرده است تا انسان‌ها را بسوی برنامه‌ای هدفمند که همان نابودی کفر و بدی‌ها و تشکیل جامعه آرمانی ظهور است، سوق دهد. عامه مردم و به ویژه نخبگان جامعه اسلامی در مدل جامعه اربعینی، تجربه حرکت در سایه ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را به صورت عملی تجربه می‌کنند و به این فهم می‌رسند که تنها راه دستیابی به تمدن نوین اسلامی، حرکت در پرتو انوار ولایت عترت است؛ چرا که اولین مرحله تشکیل امت واحده اسلامی، احیای قلوب زنگارگرفته انسان‌هاست و این مهم، تنها با اثرگذاری انوار پاک مقدس ائمه اطهار به ویژه امام حسین علیه‌السلام حاصل می‌شود نه با بحث‌های فلسفی، نظری و عرفانی که عمدتاً در حد سواد باقی می‌ماند.

خلج: نور اربعین ملت‌ها را بسوی اسلام سوق می‌دهد

حجت‌الاسلام ناصر خلج، استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اثرگذاری نورانی امام حسین(ع) گفت: حرارت و نور حسینی سبب آشنایی افراد زیادی با اسلام شد؛ غربی­‌ها ممکن است امام حسین علیه‌السلام را نشناسند، اما وقتی با نور اربعینی مواجه می‌شوند، ناخداگاه به سمت حق که همان اسلام است کشیده می‌شوند. یعنی نور که بیشتر شود، به سمت اسلام حرکت می‌کنند، حرکت که بیشتر شد، نهضت ایجاد می‌کند.

وی با ذکر نمونه‌ای از اثرگذاری نور امام حسین علیه‌السلام بر مردم و اندیشمندان دنیا گفت: دکتر تیجانی یکی از مدرسین دانشگاه الازهر مصر بود. وی زمانی که با تشیع آشنا می‌­­شود، کتاب می­‌نویسد «لماذا اهتدیت؛ برای چه هدایت شدم؟» این کتاب باعث شد در کشور تونس 3 میلیون نفر شیعه شوند. کسی که به امام حسین علیه‌السلام متصل شود، حرارت و بعد سرعتش بیشتر و یک گلوله نور و اثرگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید

با این توصیفات می‌توان دریافت سرچشمه جامعه اربعینی برخاسته از انوار مقدس الهی است؛ این نور در وهله اول بر قلب‌ها اثر می‌گذارد و زمینه جذب افراد بسوی سرزمین مقدس کربلا را فراهم می‌آورد؛ نشان به اینکه پاک‌طینتان در این ایام، آرام و قرار خود را جهت رفتن به زیارت اباعبدالله(ع) از دست می‌دهند.

اما از سوی دیگر دشمنان اسلام که همواره دشمنی خویش را با دین و ارزش‌های آن به صورت‌های مختلف نشان داده‌اند، تمام تلاش خود را جهت تحریف، تضعیف یا توقف این جریان عظیم الهی به کار گرفته‌اند؛ ساخت فیلم‌ها و مستندهای متعدد از سوی آنها و ایجاد آشوب در عراق طی این سالیان اخیر آن هم در آستانه اربعین حسینی حقیقتی بر این ماجراست.

ارزانی: گام نخست برای انقلاب جهانی مهدوی معرفت به امام حسین است

حبیب‌الله ارزانی، دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید بر اینکه امروز اربعین به یک ابر رسانه و در واقع به یک رویداد فرا شیعی و فرا دینی مبدل شده است، گفت: با وجود تلاش رسانه‌های بیگانه برای کوچک نشان دادن و یا محدود کردن این همایش بی‌نظیر انسانی در حد یک مراسم مذهبی، در قلب جهان غرب نفوذ یافته است، چنانچه شاهد حضور بسیاری از زائران غیرمسلمان در این دریای خروشان هستیم و این، همان حقیقت اتصال قیام عاشورا به قیام امام مهدی(عج) و برقراری صلح و عدالت در جهان است. گام نخست برای این انقلاب جهانی، معرفی امام حسین علیه‌السلام و شناخت اهداف و فلسفه قیام ایشان است که همایش پیاده‌روی اربعین حسینی این مهم را فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به نقش تمدن‌ساز اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی علاوه بر اینکه سرمایه بزرگی برای جامعه شیعی است، به مثابه تجدید میثاق با آرمانهای امام حسین علیه‌السلام است تا خود را برای جبران این اشتباه تاریخی آماده کرده و با تجربه گرفتن از این واقعه تلخ، خود را برای ساختن جامعه مهدوی مهیا کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار