کد خبر: ۴۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
شهردار یزد خبر داد:
 شهردار یزد از رونمایی از چند عنوان کتاب با موضوع یزد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: روز پنجشنبه غرفه ایران به نام روز یزد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

جمال الدین عزیزی  با اشاره به اینکه یزد امسال به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است، اظهار داشت: به همین مناسبت غرفه ایران در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب فرانکفورت که از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیاست، با رنگ و بوی یزد افتتاح شده است.

وی عنوان کرد: غرفه ایران با نمادهایی از بادگیر، کاشی‌کاری‌های یزد و ... تزئین شده و مورد استقبال خوب بازدیدکنندگان نیز قرر گرفته است.

عزیزی بیان کرد: امروز در نمایشگاه مذاکراتی با ناشران داخلی و بین المللی در مورد ترجمه برخی کتاب‌هایی که در مورد یزد نگارش شده، انجام شد و امیدواریم به زودی شاهد ترجمه کتاب‌های فاخر در با موضوع یزد باشیم.

شهردار یزد همچنین از رونمایی دو کتاب به زبان آلمانی در این غرفه خبر داد و یادآور شد: یکی از این کتابها ترجمه کتاب «انسان 250 ساله» شامل مجموعه ای از بیانات رهبری در مورد زندگی سیاسی و مبارزاتی امامان شیعه است.

وی ادامه داد: همچنین ترجمه آلمانی کتاب اسلام جزئی از آلمان است نیز با حضور سرکنسول ایران در فرانکفورت همچنین مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران انجام شد.

عزیزی اظهار داشت: امروز، پنج‌شنبه به نام روز یزد در غرفه ایران نامگذاری شده که به همین مناسبت از چند کتاب در مورد یزد نیز رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات و مذاکرات لازم برای اینکه یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شود نیز انجام شده که امیدواریم با همکاری همه دست اندرکاران به وی‍ژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد استان یزد، بتوانیم یزد را در سال 2020 به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار