کد خبر: ۴۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تولید کنندگان در استان مرکزی نمی توانند از مشوق های مالیاتی ماده ۱۳۲ بهره مند شوند و در این زمینه موانعی وجود دارد.

اعطای مشوق مالیاتی به تولیدکننده در استان مرکزی با مانع مواجه است

 

عماد مردانی روز پنج شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: مردم استان مرکزی از کارگر و تولید کننده و ... جزو مظلوم ترین انسان ها هستند. نمی شود برخی واحدهای تولید کننده از منابع آبی استفاده کنند و خشکسالی برای مردم استان باشد اما منافع آن نصیب دیگران شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۷۳ شرکت در استان مرکزی وجود دارد که دفترشان در تهران است، اما کارخانه هایشان در شهر اراک فعالیت می کند و هزار آلودگی در محیط و نابودی منابع را ایجاد می کنند، اما مالیات و کارت بازرگانی آن ها آن برای جای دیگری است.

مردانی تصریح کرد: بر اساس بررسی که انجام داده ام، درآمد واریزی ۷۳ شرکت استان به اتاق بازرگانی تهران به اندازه ای است که به مدت یک سال می توانیم کل انبار مواد خام شرکت هپکو را پر از مواد اولیه کنیم و این ظلمی است که مردم استان تحمل می کنند و از استاندار مرکزی انتظار می رود که پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: مشوق های مالیاتی ماده ۱۳۲ به سازمان امور مالیاتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت باز می گردد به طوری که عملا تولید کننده نمی تواند از این مشوق ها در استان استفاده کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی تاکید دارد، تولید کننده برای استفاده از این مشوق ها به مجوز نوسازی و بازسازی نیاز دارد و متولی صدور آن سازمان صنعت، معدن و تجارت است و از طرفی سازمان صنعت نیز اعلام می کند اجازه صدور مجوز جدید ندارد، بلکه پروانه اصلاحی صادر می کند، لذا در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار