کد خبر: ۴۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
معاون امور مالیاتی استان مرکزی:
اراک-معاون اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: معافیت های مالیاتی ماده ۱۳۲ از اساس نیاز به اصلاح دارد و در همین راستا معافیت خدمات عمرانی شرکت های صنعتی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
 

حمید حسینخانی روز پنج شنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: ماده ۱۳۲ قانون مالیات به مشوق های مالیاتی برای تولیدکنندگان اشاره دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۳۲ درآمد ابرازی ناشی از فعالیت های ‌تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف‌ وزارت خانه‌ های ذی ‌ربط برای آن ها پروانه بهره‌برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می‌شود، از تاریخ شروع بهره‌برداری به مدت پنج‌ سال و در مناطق کمتر توسعه‌یافته به مدت ده‌ سال مشمول مالیات می‌باشند.

وی ادامه داد: اگر سازمان صمت برای یک واحد تولید مجوز بازسازی و نو سازی صادر کند، آن واحد نمی تواند دوباره از معافیت مالیاتی استفاده کند، پس باید سرمایه گذاری و طرح توجیهی به سازمان صمت ارایه و میزان هزینه ها را مشخص کند.

معاون مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: فرد هنگامی که طرحی را شروع به بهره برداری می کند و دارایی در هزینه را ثبت می کند و پایان سال طرح وی به بهره برداری نمی رسد، در نهایت به سال بعد موکول می شود و باید برای این واحد جدید پروانه جدید صادر شود.

حسینخانی گفت: معافیت های مالیاتی ماده ۱۳۲ نیاز به بررسی بیشتری دارد و  باید از اساس اصلاح شود.

وی افزود: در مورد معافیت های مالیاتی شرکت های خدماتی عمران شرکت های صنعتی باید گفت شهرداری ها به دلیل انجام کارهای خدماتی معاف از مالیات هستند و معافیت های مالیاتی در مورد خدمات عمرانی شرکت های صنعتی باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار