کد خبر: ۴۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
رئیس کل دادگستری گیلان:
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دادگستری استان گیلان تشکیل شد.

شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در گیلان تشکیل شد

 

 حجت الاسلام حمزه خلیلی در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در رشت با اشاره به اهمیت ایجاد شور و نشاط برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، تصریح کرد: مسئولین باید بسترهای افزایش مشارکت پرشور مردم را شناسایی کرده و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نیز با انعکاس عملکرد مسئولان در خنثی سازی هجمه سنگین رسانه‌های بیگانه که درصدد ناامیدی مردم هستند، نقش آفرینی کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان استفاده از هر وسیله‌ای برای پیروز شدن در انتخابات را مذموم دانست و گفت: دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند فضای انتخاباتی را مورد سوءاستفاده قرار داده و امنیت روانی مردم در آستانه انتخابات را خدشه دار کنند برخورد و با تشکیل پرونده قضایی به تخلفات آنان در کمترین زمان رسیدگی می کنند.

وی با اشاره به گردش گسترده اطلاعات در فضای مجازی و عدم امکان کنترل در انتشار آن، افزود: هنر مدیریت فضای مجازی و رسالت امروز مسئولان و مدیران، هدایت و جهت دهی صحیح به اخبار و اطلاعات موثق است.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: جامعه تشنه دریافت اطلاعات صحیح است و مسئولان و رسانه‌ها وظیفه دارند اخبار و وقایع را به درستی و به موقع انتشار دهند تا افکار، فریفته اخبار سرتاسر دروغین رسانه های بیگانه نشده و یک رقابت سالم در انتخابات به دشمنی تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه شعب ویژه‌ای در دادگستری گیلان برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین شده است، گفت: دستگاه قضایی رقابت کاندیداها را تحت نظر داشته و با جدیت و قاطعیت تخلفات و جرائم انتخاباتی را تا قبل از اتمام انتخابات مورد رسیدگی قرار داده و احکام صادره را نیز به اطلاع عموم خواهد رساند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار