کد خبر: ۴۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
در جلسه ستاد اربعین استان صورت گرفت؛
 استاندار کرمانشاه از حشدالشعبی برای تامین امنیت زائران اربعین قدردانی کرد.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اربعین که در مرز خسروی برگزار شد، اظهار داشت: امسال کرمانشاه در ارائه خدمات به زوار اربعین حال و هوای خاصی داشت و با بازگشایی مرز خسروی این حال و هوا مردم با طروات بیشتری همراه بود.

استاندار کرمانشاه با قدردانی از همه مسئولان برای بازگشایی این مرز گفت: بازگشایی این مرز از مطالبات جدی مردم استان بود چرا که از دیرباز هم این مرز محل رفت و آمد زائران بوده و قطعا در رونق بخشیدن به شهرهای استان اثرگذار خواهد بود و این اثرگذاری را در قصر شیرین دیدیم.

بازوند ادامه داد: همچنین از حشدالشعبی عراق که در ایام اربعین جهت برقراری امنیت مرز زحمت کشیدند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی این مرز همزمان با اربعین بود و قطعا برای استان خیر و برکت دارد، عنوان کرد: امسال سال اول بازگشایی این مرز بود و نباید آن را با سایر مرزهای کشور مقایسه کرد.

این مقام عالی استان تصریح کرد: سازمان حج و زیارت حتما برنامه تردد زوار عتبات عالیات از این مرز را به ما اعلام کند همانطور که قبل از ایام اربعین در جلسه ای که با این سازمان داشتیم تعدادی از استانها برای تردد مشخص شدند.

بازوند با بیان اینکه بسیاری از مردمی که از مرز عبور کردند عمدتا با خاطره خوبی از این خسروی راهی شدند، گفت: پیش بینی می شود در سال آینده ۱.۵ برابر تعداد زوار امسال از این مرز عبور کنند.

وی افزود: علیرغم همه سختی ها و مشکلاتی که مسئولین کمیته های ستاد اربعین تقبل کردن در طی مدت پیاده روی اربعین توانستیم مرز را در خصوص مبادلات کالا همچنان باز نگه داریم.

این مسئول عنوان کرد: بر این اساس طی این مدت از ساعت ۴ بعداز طهر تا ۲.۵ شب کالاها را از این مرز صادر می کردیم.

در ادامه این نشست فرهاد تجری ضمن تقدیر از همه کسانی که برای بازگشایی مرز خسروی تلاش داشتند گفت: امروز خدا را شاکریم که یک اعتماد میزبانی برای مردم استان کرمانشاه ایجاد شده است.

نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواریم با هم افزایی و همدلی در توسعه این خدمت بتوانیم موثر باشیم.

وی با بیان اینکه همه تلاش می‌کنیم و پای کار هستیم که بتوانیم مرز خسروی را به رونق گذشته برسانیم اظهار داشت: مرز خسروی به جهت سهولت و آسانی بهترین مسیر برای تردد به عتبات عالیات است.

تجری گفت: این مرز به لحاظ دسترسی و بعد مسافت، کمترین مسافت را دارد و به جهت رفاه زائران و مسافران طوری است که خود عراقی ها این مرز را برای تردد انتخاب می کنند که این مسئله نشان از اهمیت مسیر است.

وی خاطرنشان کرد: امکانات و زیرساخت های خوبی در مرز خسروی فراهم است و در کنار برکت معنوی که دارد اعتبار و برکت مادی هم نصیب مردم ما خواهد شد.

در ادامه احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر امکانات و زیرساختهای مرز خسروی به درستی اطلاع‌رسانی شود بدون شک سال آینده ۵۰ درصد از زائران عتبات عالیات از این مرز تردد خواهند کرد.

وی افزود: مرزی خسروی قدیمی‌ترین مرزی بوده که برای عبور زائرین بین ایران و عراق وجود داشته است و یکی از مرزهای رسمی کشور است که زیرساخت‌های آن به طور صددرصد فراهم است.

صفری اظهار داشت: این مرز امن ترین مرز و آسان ترین و ارزان ترین راه برای زیارت اباعبدالله(ع) محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد مردم می‌توانند پس از اربعین نیز برای تردد همین مرز را انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که این مرز بتواند یک فرصت برای رونق اقتصادی مرزنشینان بدون مزد استان باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که این مرز همچنان باز باشد و روزی ۲ تا ۳ هزار نفر سهمیه داشته باشد تا یک تحول اقتصادی در استان به وجود آید.

حجت الاسلام علی ملکی امام جمعه قصرشیرین در ادامه این جلسه پیاده روی اربعین را سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: اخلاق در پیاده روی اربعین موج می‌زند و مسئولین را می بینیم که در کنار مردم در این پیاده روی شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام سردار ها در کنار سربازها، ثروتمند در کنار فقیر و پیر و جوان درکنار هم در موکب ها با تواضع کامل خدمت گذاری انجام می دهند و این همان سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام ملکی پیاده روی اربعین را عامل وحدت اسلامی دانست و بیان داشت: امروز وحدت اسلامی، عظمت اسلام و جهاد اکبر را در پیاده روی اربعین شاهد هستیم و این از برکات نظام است.

وی گفت: پیاده روی اربعین امنیت برای نظام مقدس و حفظ فرهنگ اسلامی برای نظام است که باید قدر این نورانیت ها را بدانیم.

امام جمعه قصرشیرین افزود: در این راهپیمایی تمام ملت ایران از پیر و جوان از سراسر کشور و استان کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند و درب همه خانه ها به روی زوار باز بود.

وی خدمت در اربعین را یک نوع تکلیف شرعی اعلام کرد و گفت: همه ما مکلف بودیم که آن را به جا آوریم و مسئولین نیز در این راستا به خوبی تلاش کردند.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به خدمات شاسته روحانیون در ارائه خدمات به زوار گفت: این خدمت رسانی به زوار موجب تقویت روحیه معنوی مردم شده است که باید قدر آن را بدانیم و از این فرصت استفاده کنیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار