کد خبر: ۴۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان:
مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان سرمایه دامی استان کرمان را در معرض تهدید دانست و گفت: مقابله با تهدیدات حوزه پدافند غیر عامل حائز اهمیت است.

حسین رشیدی در دیدار با فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حریم امنیت و بیان تبریک هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه در این استان ضمن تفکیک وظایف نهادها، مسئولان یاری رسان همدیگر هستند، اعلام کرد: سلامت و امنیت دو نعمت گرانبها برای مردم هستند و دامپزشکی و نیروی انتظامی دو دستگاه همراه هستند که سلامت و امنیت را به شهروندان هدیه می کنند و از این رو خدمت رسانی آنها تاثیر به سزایی در جامعه دارد.

وی با اعلام اینکه همکاری های متعدد بین این دو مجموعه انجام شده است، اظهار کرد: حمایت نیروی انتظامی بسیار کارساز بوده و مطلوب است و بی شک این همکاری جمعی منجر به افزایش رضایتمندی مردم می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان به بیان گزارش مختصری از تلاش نیروهای دامپزشکی استان کرمان در راستای تامین امنیت غذایی پرداخت و افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه که توسط این اداره کل انجام می شود تضمین سلامت فرآورده های خام دامی انجام می شود که مانع از انتقال عوامل بیماریزا به فرآورده های خام دامی و سلامت جامعه می شود.

وی سرمایه دامی استان کرمان را در معرض تهدید اعلام کرد و افزود: مقابله با تهدیدات حوزه پدافند غیر عامل حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: بسیاری از بیماری های دامی و نیز بیماری های مشترک بین انسان و دام در اثر جابجایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی اتفاق می افتد که سبب به خطر افتادن سلامت دام و شهروندان می شود.

رشیدی در این رابطه به بیماری های مشترک تب هموراژیک کریمه کنگو، تب مالت و سل و نیز بیماری دامی تب برفکی اشاره کرد.

وی با مطرح کردن این مطلب که هرگونه حمل و نقل دام، تنها با داشتن مجوز بهداشتی - قرنطینه ای حمل دامپزشکی انجام می شود، اعلام کرد: مجوزهای بهداشتی- قرنطینه ای حمل و نقل دام توسط نیروهای این اداره کل که در پست های قرنطینه مستقر شده اند با دقت وافی کنترل می شود.

رشیدی از تجهیز پست قرنطینه دامی راین در محور کرمان- بم خبر داد و گفت: پست قرنطینه دامی به عنوان یک واحد کنترل کننده عمل می کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه انگیزه قاچاق دام در استان کرمان زیاد شده است به طوری که به قاچاق طیور هم بسط یافته که سبب افزایش قیمت مرغ استان شده است در نتیجه این امر لزوم نظارت و توجه ویژه آن مجموعه در امر کنترل ورود و خروج دام و طیور و ... را به خصوص در محل پست قرنطینه دامی می طلبد.

وی در حوزه تردد دام به قاچاق دام از استان های شرقی اشاره کرد وگفت: قاچاق دام استان دو طرفه است، دام سبک خارج و دام سنگین بی کیفیت وارد استان می شود.

وی همچنین بیان داشت: تخلفات قاچاق دام گاهی در قالب پوشش دام عشایر انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بر لزوم برخورد نیروی انتظامی با متخلفان بهداشتی تاکید و اظهار کرد: نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی یکی از برنامه اصلی دامپزشکی است.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار هر دو مجموعه بر افزایش و تقویت سطح تعامل و همکاری دو جانبه پیرامون صیانت از سرمایه های ملی و مسوولیت های مشترک گفتگو کردند.

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار