کد خبر: ۴۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان:
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان از دستگاه های اجرایی این استان خواست در اسرع وقت اقدامات لازم برای جذب اعتبارات تبصره ۱۸ را انجام دهند.

محمدعلی دهقان ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان بیان داشت: در گذشته تبصره ۱۸ به هشت دستگاه ابلاغ می‌شد اما در حال حاضر قرار بر این است که به ۱۴ دستگاه ابلاغ شود.

وی افزود: با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار تبدیل به ریال شده که با منابع داخلی بانک‌ها تلفیق شده و به صورت شناور در اختیار دستگاه‌ها قرار داده خواهد شد لذا همه دستگاه‌ها در اسرع وقت برای استفاده از این تبصره اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: طرح‌های گلخانه، صنایع تبدیلی، شیلات و گیاهان دارویی را می‌توان از اولویت‌های دریافت تسهیلات برشمرد.

دهقان تصریح کرد: ما باید سرمایه‌گذاران را برای ورود به این چهار بخش تشویق کنیم.

وی یادآور شد: برخی بانک‌ها اظهاراتی مبنی بر اینکه متقاضیان به ما مراجعه نمی‌کنند لذا بانک‌ها بهتر است مهلت مشخصی برای متقاضیان مشخص کنند تا پرونده خود را تکمیل نمایند و اگر در زمان مقرر انجام نگرفت متقاضی دیگری جایگزین شود.

در این جلسه مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: از کل اعتبارات خوداشتغالی، مشاغل خرد، خانگی و کوچک از ابتدای سال تا پایان شهریورماه ۱۹.۱۶ درصد جذب شده است.

رضا اسماعیلی یادآور شد: کمیته امداد از ابتدای سال تا پایان شهریورماه سال‌جاری ۱۱ درصد از اعتبارات خوداشتغالی، مشاغل خانگی، خرد و کوچک را جذب کرده است همچنین بهزیستی استان۳۶.۰۶ درصد، بسیج رسانه ۱۰۰ درصد، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۲.۵۴ درصد، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ۳۲.۰۵ درصد را جذب کرده‌اند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار