کد خبر: ۴۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری فارس گفت: شوراهای شهر اجازه دهند شهرداران بر اساس قانون نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

پرویز کهندل پنج شنبه در مراسم معارفه شهردار صدرا بیان کرد: ١٠۶ شورا و شهرداری و ۵٠٨ نفر در شورای شهرهای استان فارس مواجه هستیم و باید با توجه به جایگاه استان از این گوهر امانت داری کنیم.

وی تاکید کرد: شهرداری ، شورای شهر و شهر متعلق به مردم است و تمامی پست های مدیریتی تکلیفی است که بر گردن افراد است، اگر پستی به افراد داده شده است فرصتی برای خدمت گذاری است و اگر پستی از افراد گرفته شود باید ناراحت شد چون فرصت خدمت گذاری از افراد گرفته شده است.

کهندل با اشاره به اینکه حق الناس باید مورد توجه عامه مردم باشد تاکید کرد: شورای شهر ناظر بر رفتارات شهردار است و شوراهای شهر در جهت نظارت بر رفتار شهرداران می توانند از کانال قانونی وارد شوند و در قانون نیز این موضوع دیده شده است البته تمامی اعتبارات موجود در هر شهری مربوط به مردم است .

او متذکر شد که روزی نیست که در شهر های استان مشکل نداشته باشیم و کاری که شهرداری ها انجام می دهند از مردم گرفتن و برای مردم خرج کردن است و افزود:تمامی اقدامات بر اساس قانون باید انجام شود وبر اساس قانون شورای شهر نمی تواند به صورت مستقیم در امور و اختیارات شهردار دخالت کند.

کهندل در خصوص توسعه خدمات شهری گفت: خدمات شهری باید برای تمامی نقاط شهری باشد و هیچ سرمایه ای بالاتر از سرمایه مردمی نیست و خدمات به همه مردم برسد

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم آخرین معارفه در شورای پنجم باشد و فرصت خدمت گذاری بسیار زیادی برای مردم داشته باشند.

در این آیین بهزاد پرنیان خوی به عنوان شهردار جدید صدرا معرفی شد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار