کد خبر: ۴۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
زاهدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در زاهدان خبر داد.
 

حجت الاسلام عیسی بزمانی ر، اظهار داشت: همزمان با اربعین حسینی‌ ‌مراسم دسته‌روی، سینه‌زنی و عزاداری در شهرستان های مختلف استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی افزود: با فرا رسیدن ایام اربعین مسلمانان از اقصی نقاط جهان در راهپیمایی اربعین حسینی حضور پیدا می کنند تا تصویری از وحدت و همدلی خود را برای جهانیان به نمایش بگذارند و تمامی نقشه های دشمنان را خنثی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از همین رو به منظور ایجاد همدلی با رهپویان راه کربلا چندسالی است که افرادی که از این کاروان عظیم  جامانده‌اند نیز در شهرستان‌ها و استان‌های کشور به صورت نمادین پیاده‌روی جاماندگان اربعین را برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز در روز اربعین راهپیمایی بزرگی با عنوان «جاماندگان اربعین» در زاهدان با حضور مردم شکل خواهد گرفت، بیان داشت: این راهپیمایی روز شنبه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از میدان امام حسین (ع) زاهدان (گلزار شهدا) تا آستان مقدس شهدای گمنام واقع در بلوار «خرمشهر» زاهدان برگزار می شود.

حجت الاسلام بزمانی گفت: همچنین مراسم دسته روی هیئت‌های مذهبی در شهرستان زاهدان نیز روز شنبه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از مقابل مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) به طرف مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت شب اربعین حسینی نیز برنامه های سینه زنی و سخنرانی در مساجد و هیئت‌های مذهبی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار