کد خبر: ۴۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
دبیر اندیشکده آب ایران خبر داد؛
دبیر اندیشکده آب ایران اعلام کرد: به دنبال راه‌اندازی پویش خانواده آب هستیم تا در آن به جای تخطئه گذشته، همه کسانی را که در جایگاه‌های مختلف برای موضوع آب کار می‌کنند کنار هم بیاوریم.

شکل‌گیری پویش «خانواده آب»/همه دغدغه‌مندان آب گردهم می‌آیند

انوش نوری اسفندیاری، دبیر اندیشکده تدبیر آب ایران ، از راه‌اندازی پویش خانواده آب خبر داد و گفت:‌ در واقع قصد داریم یک اقدام فرهنگی انجام دهیم و در تاریخ ۲۹ مهرماه در نظر داریم دو موضوع را با مدعوین خود مطرح کنیم. یکی نتیجه مستند سازی کاری که در زمینه تاریخ شفاهی آب انجام شده و مربوط به نشریه آب و توسعه است که در دهه ۱۳۷۰ این نشریه در حدود ۲۰ شماره چاپ شد و بعد تعطیل شد. نشریه آب و توسعه در واقع برای ثبت تاریخ شفاهی آب کار شده و نتیجه کار قرار است به گفتگو گذاشته شود.

وی افزود:‌ دومین مورد یک پویش به نام پویش خانواده آب با محوریت تاریخ شفاهی آب است و قرار است در آن موضوعات برجسته ای مورد توجه قرار بگیرد که می تواند امید بخش و درباره روشنی فرهنگ و اندیشه در کارنامه آب باشد.

اسفندیاری ادامه داد: تلاش ما توجه به ظرفیت هایی است که در جامعه برای موضوع آب شکل گرفته است. در طول این ۶-۷ سال که شرایط آب کشور، شرایط مناسبی نیست، ظرفیت‌های در جامعه شکل گرفته که هر یک در نقطه‌ای و جدا از دیگران در حوزه آب فعالیت‌های ارزشمندی می‌کنند و  در پویش خانواده آب قرار است این ظرفیت‌ها در قالب یک تالار گفتگو و بستری که به موضوعات مربوط به تاریخ شفاهی آب بپردازد، در کنار یک دیگر قرار بگیرند و کار کنند.

دبیر اندیشکده تدبیر آب ایران تصریح کرد:‌ در واقع در این مدت افراد و نهادهایی شکل گرفته اند که به صورت انفرادی در زمینه آب، چه در دانشگاه ها و چه در بخش های دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی فعالیت کرده اند و ما می‌خواهیم همه این ظرفیت‌ها را با هر نگاهی که دارند کنار هم بیاوریم.

اسفندیاری تاکید کرد:‌ نگاهی که حاکم است این است که هر کسی که درباره آب صحبت می کند، اساساً تمام تصمیمات گذشته را به باد انتقاد می گیرد در حالی که اقدامات مهمی انجام شده و به نظر می آید تاریخ موضوع آب نیاز به بازخوانی دارد. به همین دلیل به سراغ تاریخ رفته ایم تا نشان دهیم مشکلاتی که ایجاد شده، سابقه دار است و در گذشته هم بوده و ریشه دار است اما چون به نحو درستی با آن برخورد نشده، تداوم پیدا کرده و گسترش یافته است. این به معنای این نیست که اساسا فکری در مورد آن در گذشته نشده و قرار است تازه حرکتی برای چاره جویی انجام شود بلکه قرار است این مسئله را با مصداق های مشخص مورد توجه قرار دهیم. نشریه آب و توسعه هم در واقع یکی از مستنداتی است که در همین راستا مورد توجه ما است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار