تازه های خبری :
کد خبر: ۴۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: راه را اشتباه رفتیم و باید به جای انحصاری کردن خودرو، قطعه‌سازی را در کشور انحصاری و تحت پوشش حمایت‌های دولتی قرار می دادیم.
 

امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، بهانه تحریم را توجیهی برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات مسئولان در صنعت خودرو خواند و گفت: اصلی ترین علت مشکلات موجود در صنعت خودرو سازی داخلی، سیاست‌گذاری‌های غیر کارشناسی، سوء مدیریت و نبود مدیران متخصص و کارآمد است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم نظارت دقیق و انحصار خودروسازان داخلی این حوزه را به جولانگاه دلالان و مدیریت ناکارآمد تبدیل ساخته و موجب التهاب در بازار خودرو و نارضایتی مردم شده است. امیدواریم در مدیریت جدید این روند اصلاح گردد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف سازی مجلس تصریح کرد: شرکت های خودروسازی داخلی تنها در تریبون مدعی تولید داخلی هستند، این شرکت ها بدهی زیادی به شرکت های قطعه ساز دارند.

خجسته اظهار داشت: شرکت های قطعه ساز با مشکلات عدیده ای اعم از نبود نقدینگی، معوقات کلان و واردات بدون برنامه قطعات از خارج از کشور روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه راه را اشتباه رفتیم و باید به جای انحصاری کردن خودرو، قطعه‌سازی را در کشور انحصاری و تحت پوشش حمایت های دولتی قرار می‌دادیم گفت: حجم عظیمی از اشتغال در حوزه خودرو سازی در بخش تامین و تولید قطعه است اما هیچگاه قدرت کافی برای توسعه نیافتند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت:باید به جای حمایت از خودروسازی داخلی و بستن تعرفه‌های کلان برای واردات خودروهای خارجی، تعرفه ها بر واردات قطعه خودرو اعمال می‌شد و قطعه سازی داخلی در تمامی ابعاد توسعه می یافت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت و مدیریت جدید صنایع خودروسازی باید وارد عمل شوند گفت: باید باورکنیم که اگر قطعه ساز قدرتمند و متخصص در کشور وجود نداشته باشد، خودرویی با استانداردهای بین المللی در کشور ساخته نخواهد شد.

 

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدها
آخرین اخبار

برگزاری نیم ساعته جلسه غیر علنی پارلمان در صبح امروز/دستور کار امروز مجلس انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی با پیشنهاد هیئت رئیسه دراجرای تبصره (۱) ماده (۴۴) آیین نامه داخلی مجلس/گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح تبصره ۱ ماده قانون آیین نامه داخلی مجلس/انتخاب اعضای هیات نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان/گزارش کمیسیون اقتصاد طرح دو فوریتی طرح اصلاح ماده (۵۴)مکرر مالیات های مستقیم/انتخاب یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی به عنوان ناظر در مجمع صندوق تامین خسارت های بدنی/انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه و محاسبات مجلس به عنوان ناظر در شورای پول واعتبار/انتخاب دونفر از اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه و محاسبات مجلس به عنوان ناظر در هیات امنا صندوق توسعه ملی/انتخاب۳ از اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه و محاسبات مجلس وصنایع و معادن به عنوان ناظر در شورای رقابت/بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس در مورد تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در اجرای بند ماده (۴۰) آیین نامه داخلی مجلس

آزمونی بزرگ در انتظار مجلس یازدهم/شمارش معکوس برای ریاست دیوان محاسبات کشور/هفته آینده روزهای سرنوشت ساز و امتحانی بزرگ و حساس در انتظار بهارستان نشینان، برای میدان ونک خیابان برزیل، دیوان محاسبات کل کشور رقم می خورد/بر اساس تبصره ٢ماده١۵ قانون طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شرط لازم برای ریاست دیوان محاسبات باید٢٠ سال سابقه کار داشته باشد/یاران احمدی‌نژاد، لطف الله فروزند و مهرداد بذرپاش با این آیین نامه حذف می شوند/فرش قرمز پارلمان برای ۴ گزینه برای ریاست دیوان و ۴ گزینه برای دادستان دیوان محاسبات کل کشور در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح هستند/نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس گفت:گزینه ریاست و دادستانی دیوان محاسبات روی میز کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان/پاسدار بیت المال در دیوان محاسبات چه کسی خواهد بود؟/هر رآی نمایندگان مهری بر تایید یا رد فساد ستیزی پارلمان/٢٠سال سابقه کار یکی ار شروط انتخاب رئیس دیوان محاسبات خواهد بود/ عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور و شجاعی دادستان دیوان با ساختمان دیوان محاسبات کل کشور خداحافظی می کنند؟/مارتن بزرگ برای دیوان محاسبات کل کشور/رایزنی‌ها در راهروهای پارلمان ادامه دارد/خبرنگاران آرانیوز تا انتخاب رئیس دیوان محاسبات تمامی گزینه و رایزنی ها به صورت مخصوص رصد می کنند تا به افکار عمومی اطلاع رسانی کنیم/گزینه‌های دیوان محاسبات کل کشور شنبه صبح ٢٨ تیرماه روی پیشخوان آرانیوز منتشر می شود