کد خبر: ۴۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
سخنگوی دولت گفت: روح‌الله زم اساس کار خود را بر افشاگری دروغ گذاشته بود و بزرگترین خیانت را به اهالی رسانه و کلماتی مثل دموکراسی، رسانه و آزادی کرد. ما آمدنیوز را حتی یک شبکه اجتماعی آزاد نمی‌دانیم.

به گزارش آرانیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران درباره‌ دستگیری روح‌الله زم اظهار داشت:‌ من هیچ اعتقادی ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود و باید ساحت پاک رسانه را از این تروریست‌هایی که آبروی مردم را هدف قرار دادند، جدا کرد. ما برای کسانی که مخالف دولت یا نظام باشند، اما بر اساس اعتقادات خود در رسانه‌ها قلم می‌زنند، احترام قائلیم.

وی افزود: اما این فرد در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کرد و در اخباری که تهیه می‌کرد یک درصد واقعیت غیر قابل انکار و 99 درصد دروغ وجود داشت و با این کار آبروی افراد را می‌برد. حالا من کاری به آموزش های تروریستی و تهیه کوکتل مولوتوف او ندارم. او اساس کار خود را بر افشاگری دروغ گذاشته بود و بزرگترین خیانت را به اهالی رسانه و کلماتی مثل دموکراسی، رسانه و آزادی کرد. ما آمدنیوز را حتی یک شبکه  اجتماعی آزاد نمی‌دانیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما برای مخالفان خود که آرمان گرایی دارند احترام قائلیم تصریح کرد: آمدنیوز را نباید در ردیف این رسانه‌ها قرار داد. اقدام آمدنیوز برای فروپاشی ذهنی جامعه بود.

ربیعی تاکید کرد: اما موضوع دستگیری این فرد نباید زمینه اتهام زنی جدیدی را فراهم کند. ما باید از قضاوت‌های تند پرهیز کنیم و اجازه دهیم اطلاعات سپاه موضوع را دنبال کند. باز هم تاکید می‌کنم باید از اتهام زنی و گمانه زنی خودداری شود. دستگیری این فرد موجب شد که ساحت پاک اصحاب رسانه از وجود تروریست‌ها پاک شود.

ربیعی همچنین درخصوص آخرین مصوبات امروز هیات دولت خواست، اظهار داشت: در جلسه امروز دو مصوبه  بررسی شد.  یکی از مصوبات لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی بود که بر اساس آن تا 2 هزار هکتار به محدوده آن اضافه شد. البته تا 2 هزار هکتار است منتها درباره چگونگی این محدوده مجددا در شورای عالی مناطق آزاد بحث صورت خواهد گرفت. ولی به گسترش منطقه کمک می‌کند و تبادلات تجاری بیشتری در این منطقه صورت خواهد گرفت و رونق بیشتری نیز برای بخش انزلی ما خواهد داشت.

وی افزود: موضوع دیگر بحث حمایت از کسب و کارها بود و برداشتن موانع کسب و کارها و همین‌طور در این راستا ارتقای رتبه ایران در بحث کارآفرینی و کسب و کار که این موضوع در دولت در دستورهای مختلف مورد بحث و بررسی است.

سخنگوی دولت بیان کرد: یکی از لوایحی که امروز بررسی شد، در جهت بهبود فضای کسب و کارها بود. لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح لایحه قانونی برخی مواد قانون تجارت که بر این اساس حقوق سهامداران خرد بیشتر تضمین می‌شود حاکمیت شرکتی بیشتر گسترش پیدا می‌کند.
 ربیعی اظهار داشت: به اعتقاد همکاران من در هیات وزیران سطح سرمایه‌گذاری خرد در بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران خارجی هم که می‌خواهد به ایران بیایند و در اینگونه موارد یا سهام بخرند و یا سرمایه‌گذاری کنند تضامین بیشتر قانونی نسبت به سرمایه‌گذاری را هم به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که شاخص‌های ما در بهبود فضای کسب و کار خوشبختانه بهبود پیدا کرده است، گفت: تحریم موجب شده که ما ناچار شویم صادرات و واردات‌مان را بیشتر کنترل کنیم و ناچار شدیم قیمت گذاری صورت بگیرد که برخلاف اقتصادهای آزاد که نیازی به این مساله ندارند ولی هر کشوری در شرایط تحریم نیاز دارد که قیمت‌ها و واردات و صادرات را کنترل کند.

وی در خصوص طرح فرانسه برای احیای برجام خاطر+++نشان کرد: ما تحت تحریم‌ها هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت و شرایط ما همان شرایط گذشته است. البته با هر طرحی که حقوق ما تضمین کند در هر قالبی که باشد مشکلی نداریم. ما مشکلی نداریم که ژاپن یا کشور دیگری هم اضافه شود. اما باید تضمین شود که نفت خود را آزادانه بفروشیم و پول آن را به کشور وارد کنیم. و تحریم‌ها هم برداشته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار