کد خبر: ۴۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
معاون امور فنی و زیربنایی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور گفت: مصوبه دولت برای سد  سیمره ۳۳۹ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن را تخصیص داده‌ایم.
150 میلیارد تومان ‌برای ساخت سد سیمره تخصیص یافت

حمیدرضا عدل عصر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای زیر‌ساخت‌های درون شهری که به شهرداری‌ها یا برخی روستاها داده می‌شود پیشنهادیه وزارت کشور از ابتدا هزار و 500 میلیارد تومان بوده ‌که تخصیص داده‌ایم.

وی افزود: در برخی از استان‌ها که بعضا از دید ما برآوردها خیلی بالا بوده آن‌ها را کم کرده‌ایم که حدود 940 میلیارد تومان به تصویب رسیده و تا کنون 50 درصد در سطح کشوری تخصیص داده‌ایم.

معاون امور فنی و زیربنایی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه در حوزه وزارت نیرو در سه بخش برق، بخش آبفا (آبفا شهری و روستایی) و بخش مباحث مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی حدود هزار و 400 میلیارد تومان به تصویب رسیده است، گفت:به طور متوسطه 64 درصد آن را تخصیص داده‌ایم اما آن بخشی که مربوط به مهندسی رودخانه‌ها بوده100 درصد تخصیص و پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر که به استان لرستان مربوط هست، بحث سد سیمره است، مصوبه دولت برای این سد  339 میلیارد تومان است که تاکنون 150 میلیارد تومان آن را تخصیص داده‌ایم.

عدل با اشاره به اینکه مباحثی که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در خصوص تملک مطرح کردند درست است، افزود: با دفتر تملیک صحبت کرده‌ایم و قرار است که بخشی هم به صورت نقدینگی را در اختیار قرار بگیرد و مشکل این مردم را ما حل کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برای اعتبارات لرستان در واقع اطلاعاتی که ما داریم رقم ها یک مقدار بیشتر از آن هزار میلیارد تومان است، افزود: خارج از تسهیلات  بیش از 2 هزار میلیارد تومان سهم استان است که احتمالا یک بخشی ملی و یک بخشی استانی است با اعداد و رقم‌های که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفتند ممکن است تفاوت جزئی داشته باشد به خاطر اینکه سهم ملی‌ها ممکن است کاملا محاسبه نشده باشد که تاکنون حدود هزار و 450 میلیارد تومان از آن تخصیص داده شده است.

معاون امور فنی و زیربنایی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور گفت:ما در سازمان برنامه برای مباحث سیل مشکل تخصیص نخواهیم داشت اما چون که در بسیاری از استان‌ها تاکنون یا مبادله موافقت نامه نشده یا پیمانکاری نگرفته‌اند در گزارش‌هایی که رسیده  مطرح نشده که به تفاوت تخصیص را به ما داشته باشید ما اکنون این آمادگی را داریم که حسب دستور استاندار لرستان و با  دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای استان لرستان اگر آن بخش به تصویب رسیده است حتما تخصیص بقیه را اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در بحثمهندسی رودخانه‌ها یک نیازهای وجود دارد که فردا با وزارت نیرو جلسه‌ای برای همین موضوع در سطح کشور و با اولویت استان لرستان برگزار می‌شود افزود: ان‌شاءالله بررسی‌ها را خواهیم کرد و قرار شده که دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت نیرو اگر به آنها منابعی داده‌ایم و نتوانسته‌اند هزینه کنند درصورت امکان جابه جایی،  جابه جایی داشته باشیم.

عدل گفت: دو بار رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید و دستور دادند که مباحث سیل چیزی نیست که به راحتی بشود از آن گذشت و برای ما هیچ گونه توجیه نخواهد داشت که یکبار سیل آمد و اگر مجددا سیل هم بیاید ما قاعدتا هرجور شده به رغم همه محدودیت‌ها این بخش را هم تقویت کنیم؛ بنابراین سعی ما این است که حتما مباحث مربوط به لایروبی و مهندسی رودخانه‌ها را داشته باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار