کد خبر: ۴۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر بدون مطالعه و ارزیابی خلاف است.

به گزارش آرانیوز، شمس الله شریعت نژاد  درباره انتقال آب دریای خزر اظهار داشت: در قانون برنامه ششم انتقال آب بین حوضه ای طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی به علت عدم برگشت آب به آن حوضه ممنوع شده است.

 وی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر سبب تغییرات می شود که در داخل حوضه با اغماض مجوز دادند تصریح کرد: انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، انتقال آب بین حوضه ای از یک دریاچه بسته به فلات مرکزی ایران است و اشتباهاتی که از گذشته تحت فشارهای سیاسی صورت گرفته و صنایع پر آب کشور را به مناطقی بردند که خشک و کم آب است.

وی افزود: با این اشتباه می خواهند اشتباه قبلی خود را تکمیل کنند یعنی انتقال آب از یک حوضه بسته مانند دریای خزر به منطقه خشک که مشکل خاک، هوا تبخیر بالا و تبعات زیادی برای دریای خزر دارد واشتباه است.

نماینده مردم در خانه ملت گفت: در این موضوع اهرم و فشارهای سیاسی دخیل است و نکته جالب توجه این است که سازمان حفاظت محیط زیست که خودش را مدعی حفظ محیط زیست می داند و به راحتی تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار گرفته است.

 این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در دولت احمدی نژاد تجربه کردیم طبق ارزیابی زیست محیطی با وجود ۳۳ ایراد در کنار گذر ساحلی رامسر به همان شکل ادامه کار می دادند تصریح کرد: دولت روحانی اعلام  کرد که دولت گذشته اشتباه کرد و با وجود ایراد زیست محیطی نباید این کار انجام می شد.

 وی افزود: دولت روحانی برای رسیدن به منافع منطقه خود و پاسخگویی اشتباه بدتر از دولت گذشته عمل کرده و انتقال آب دریای خزر بدون مطالعه و ارزیابی زیست محیطی خلاف است و با این وجود دولت اصرار به اجرای آن دارد.

شریعت نژاد با بیان اینکه دولت در بودجه سال گذشته با مخالفت شمالی ها ردیفی گرفت که انتقال آب خزر را مطالعه کند خاطر نشان کرد: جالب این است که می گویند مطالعه و ارزیابی زیست محیطی کردیم و سازمان حفاظت محیط زیست همچنین خلافی را تائید و موافقت می کند.

انتقال آب دریای خزر نشانه کاملی از سیاست زدگی است

نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در انتقال آب دریای خزر را نشانه کاملی از سیاست زدگی در کشور عنوان کرد و گفت: ما در مقابل فشارهای سیاسی هیچ قاعده علمی را قبول نداریم که خلاف کاملا آشکار است.

وی افزود: دولت از یک طرف می گوید خوشحال باشیم که جنگلهای شمال کشور را ثبت جهانی یونسکو کنیم، اما جنگلهای شمال کشور در ۵۰ سال گذشته به اندازه امروز تخریب نشده است و قاچاق رشد بسیار زیادی کرده و تجاوز به اراضی جنگلی در شمال و غرب بسیار شدت گرفته و سازمان جنگلها و مراتع حتی توان پرداخت حقوق به کارکنان خود را ندارد و فضای ناهنجاری داریم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه  دولت مدعی است در کشورهای اطراف خلیج فارس برای حفاظت اکو سیستم دریای خزر متحد شدیم تصریح کرد:  دریای خزر امروزه وضعیت بسیار بدی دارد و فاضلاب و شیرابه زباله وارد دریا می شود و در همین فضا نسبت به انتقال آب دریای خزر اقدام کرده که اکو سیستم تحت تاثیر قرار می گیرد و اقلیم شمال کشور دچار مشکل می شود و این یک بدعت گذاری است که سودی برای مبدا و مقصد ندارد و یک کار خلاف است.

شریعت نژاد گفت: وزیر نیرو در مجمع نمایندگان شمال کشور صراحتا اعلام کرد که انتقال آب دریای خزر برای مبدا و مقصد مفید نیست و امروزه برای حفظ پست خود روزه سکوت اختیار کرده و مجری این کار شده و استقبال می کند.

تهیه 30 امضا برای استیضاح وزیر نیرو/ تقدیر از دستگیری مدیر کانال ضد انقلاب

 نماینده مردم در خانه ملت با انتقاد از عملکرد ضعیف وزیر نیرو افزود: در راستای انتقال آب دریای خزر با تذکرات قبلی نمایندگان طومار امضا کردند و در صحن علنی مجلس مخالفت خود را نشان دادند و استیضاح وزیر نیرو با ۳۰ امضا تهیه و ارائه شد تا پاسخگوی این کار خلاف در مجلس شورای اسلامی باشد.

شریعت نژاد درباره دستگیری مدیر کانال ضد انقلاب آمد نیوز گفت: فضای مجازی زمانی خوب است که به درستی از آن استفاده شود و در جهت تسویه حساب های سیاسی و تخریب افراد، شخصیت ها، مسئولان و انسانهای پاک از آن استفاده نشده ذهن مردم مشوش نشود و اگر در مسیر تقابلی قرار بگیریم کار پسندیده ای نیست.

 وی افزود: آمد نیوز متاسفانه رفتار اینچنینی داشت که اطلاعات سپاه با اقدام بموقع مدیر این کانال تلگرامی را دستگیر کرد و این رویه در جهت تنویر افکار و اذهان مردم ادامه پیدا خواهد کرد

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار