کد خبر: ۴۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
رژیم سعودی و امارات با نقض آتش در استان الحدیده در غرب یمن درصدد هستند شکست‌های سنگین یک ماه گذشته را جبران و التیام ببخشند.

به گزارش آرانیوز، رژیم سعودی پس از حملات پهپادی به میدان های نفتی آرامکو و همچنین متحمل شدن ضربات مهلک در بخش کتاف در شمال شرق استان صعده، عملیات جدیدی را برای جبران شکست های سنگین یک ماه گذشته آغاز کرده است.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، سعودی ها این عملیات را با مشارکت اماراتی ها در استان الحدیده آغاز کرده اند و در تلاش هستند فشار را بر رزمندگان یمنی چند برابر کنند.

این منبع میدانی گفت: براساس توافق «استکهلم» باید آتش بس در استان الحدیده یمن برقرار باشد اما نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی و امارات این توافق را در روزهای گذشته با چندین بار حمله به مواضع رزمندگان یمنی نقض کردند.

وی افزود: مزدوران سعودی و اماراتی فقط در منطقه «الجاح» در غرب استان الحدیده بیش از ۱۹ مرتبه مناطق مسکونی و مواضع رزمندگان یمنی را هدف قرار دادند و آتش بس را نقض کردند و به چالش کشیدند.

این منبع میدانی با بیان این که مزدوران ۱۷ مرتبه نیز آتش بس را در منطقه «القرشیه» در جنوب منطقه «الجاح» در بخش «بیت الفقیه» نقض کردند، گفت: مناطق مسکونی و مواضع رزمندگان در خیابان « ۵۰» و خیابان « ۹۰» در شهر الحدیده چندین بار هدف قرار گرفت.

از جنوب استان الحدیده خبر می رسد، گروهی از عناصر مزدور سعودی و اماراتی عملیاتی را برای ناامن کردن و اشغال نقاطی از شمال غرب بخش «حیس» انجام دادند اما رزمندگان مستقر در منطقه به سرعت متوجه تحرکات آنان شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی که با وجود آتش بس در منطقه در آماده باش کامل بودند به حملات مزدوران واکنش سریع و قاطع نشان دادند و در نهایت توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند و آنان را ناکام بگذارند.

اعلام الحربی

خبرها از جنوب غرب روستای «مغازی» در بخش «حیس» در جنوب استان الحدیده حاکیست، تحرکات مشکوک مزدوران سعودی و اماراتی در جریان است اما در عین حال رزمندگان یمنی آماده برای پاسخ به هرگونه حمله ای هستند.

روند تحولات میدانی در استان الحدیده نشان می دهد، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی سعودی ها و اماراتی ها در تلاش است ماجراجویی جدیدی را کلید بزند و با اشغال برخی مناطق تا حدی از شدت شکست های مفتضحانه یک ماه گذشته بکاهند.

در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از مساحت استان الحدیده در اشغال عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی و امارات است؛ نیروهای مزدور سال گذشته نیز تلاش زیادی کردند با اشغال شهر و بندر الحدیده ارتباط نیروهای یمنی را با دنیای خارج قطع کنند.

نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی حتی به ورودی های شهر و فرودگاه الحدیده رسیدند اما نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر توانستند آنان را عقب برانند و ناکام بگذارند.

به گزارش مشرق، استان راهبردی الحدیده در غرب یمن واقع شده و از اصلی ترین راه های اتصال رزمندگان یمنی به دریای سرخ محسوب می شود؛ «حیس، الخوخه، تحیتا و المنظر» مناطقی در استان الحدیده به شمار می آیند که همچنان در اشغال هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار