کد خبر: ۴۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
ترددها از مرز مهران دو میلیونی شد، رفت‌وآمد زوار از خسروی، شلمچه و چذابه روان است، نجف امروز نیمه‌ابری شده و مطابق پیش‌بینی‌ها کربلا خنک‌تر می‌شود. آخرین اخبار اربعین را در «مهر» بخوانید.
 

در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را مرور خواهیم کرد، مواردی از روند صدور ویزا، آخرین وضعیت تردد زائران، پیش‌بینی تمهیدات امدادی و درمانی و بیمه‌ای، ارائه خدمات به زائران و برخی از اخبار مرزهای چهارگانه کشور برای تردد در ایام اربعین.

آخرین اخبار از مرز مهران حکایت از آن دارد که روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از این مرز تردد می‌کنند، البته آمارهای ورودی در مرز نشان از شکل‌گیری موج بازگشت زائران به کشور دارد.

آخرین گزارش‌های رسیده از خبرنگار مهر مستقر در مرز خسروی، حکایت از استقبال زوار از این مرز دارد به‌طوری‌که با تمهیدات اندیشیده شده زمان خروج زوار از گیت‌های خسروی در کمترین زمان ممکن و در ۱۰ تا ۲۰ ثانیه صورت می‌گیرد و تنها در روز گذشته ۲۸ هزار زائر اربعین از خسروی خارج شدند.

بر اساس گزارش خبرنگاران مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه تا امروز بالغ‌بر ۹۰۰ هزار نفر از هر دو مرز استان خوزستان خارج شدند.


جزئیات اخبار به همراه آخرین تصاویر و فیلم‌های تولیدی توسط خبرنگاران و عکاسان مستقر در مرز و اعزامی به کشور عراق را در زیر می‌خوانید.

 

  ۱۶:۴۶ اسکان بیش از ۱.۲ میلیون زائر در موکب های اربعین

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از اسکان یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در موکب‌های اربعین در شب گذشته خبر داد و گفت: ظرفیت لازم برای پذیرایی از زائران اربعین در ایران و عراق مهیا است.


 ۱۵:۱۲ ارائه خدمات درمانی به ۶۵ هزار زائر اربعین/انتقال ۲۲۰مصدوم از عراق

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین، گفت: تاکنون ۶۵۰۰۰ زائر اربعین حسینی (ع) از خدمات درمانی استفاده کرده اند و در حال حاضر، ۲۷۳۶ نفر نیز بستری و تحت درمان هستند.


۱۵:۱۰ سه‌شنبه و چهارشنبه موج سنگین تردد زائران در مرزها

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به آغاز بازگشت زائران اربعین از کربلا گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتهی به اربعین حسینی موج سنگین تردد زائران در مرزهای ایران و عراق را شاهد خواهیم بود.


۱۵:۰۹ ساماندهی ۱۵ بالگرد اورژانس کشور برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

سخنگوی اورژانس کشور بابیان اینکه حفظ سلامت زائران اربعین در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۵ بالگرد اورژانس کشور برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ساماندهی شد. 


۱۵:۰۷ ۳.۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند/ثبت‌نام ادامه دارد

دبیر کمیته مرکزی ستاد اربعین با اشاره به تداوم روند ثبت‌نام در سامانه سماح گفت: تاکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اند. 


۱۴:۵۰ فیلم/ پارکینگ خودرو در شلمچه از نمای هوایی

 
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 101104)

 


۱۴:۴۹ توزیع روزانه ۱۰۰هزار پرس غذا و۵۰۰هزار آب معدنی میان زائران اربعین

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از توزیع روزانه ۱۰۰هزار پرس غذا و ۵۰۰ هزار آب معدنی و انواع خدمات پزشکی در ۱۲ موکب در اربعین خبر داد.  


۱۴:۳۸ اعزام ۹۳۰ زائر از مرز های استان خوزستان به کربلا

استاندار خوزستان گفت: شش روز مانده به اربعین و تاکنون ۹۳۰ زائر از مرزهای خوزستان به کربلا اعزام شدند.


۱۴:۲۴ فیلم/ وضعیت تردد از مرز مهران در ظهر یکشنبه/تردد ۱۱۰ هزار نفر طی امروز


 
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 101104)

۱۳:۵۵ عکس/ پیاده روی زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا

 

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


۱۳:۵۵ امنیت در تمام مرزهای ایران برقرار است

فرمانده مرزبانی کشور بابیان اینکه حجم تردد زائران در حوزه بازگشت از مراسم اربعین رو به افزایش است، گفت: امنیت در تمام مرزهای ایران برقرار است.


۱۳:۴۸ بیش‌از ۳ هزار زائر پاکستانی توسط هلال احمر اسکان داده شدند


۱۳:۴۳ بیش از ۲۴۰۰ وسیله نقلیه از مرز شلمچه عبور کرده اند


۱۳:۴۱ درمان ۲۸۰ زائر مصدوم در بیمارستان های آبادان و خرمشهر


۱۳:۳۴ هر دقیقه ۴۰ خودرو از مهران خارج می شود


۱۳:۲۹ فیلم/ تردد روان زائران در زرباطبه عراق آن سوی مرز مهران

 
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 101104)

 


۱۳:۲۴ تردد ۲۰۰ هزار خودرو به مهران/۳۰ درصد ترددها مربوط به بازگشت است

رئیس پلیس راه ناجا با اشاره به تردد ۲۰۰ هزار خودرو به شهر مهران، گفت:۳۰ درصد تردد جاده ای مربوط به بازگشت زائران به کشور است.


۱۳:۱۵ فیلم/ توضیحات سردار قاسم رضایی در مورد حل مشکلات آن سوی مرز مهران

 
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 101104)

 


۱۳:۱۱ بکارگیری مرزیاران افتخاری زن در گیت های پایانی گذرگاه شلمچه


۱۲:۵۲ جابجایی زوار اربعین با ۲۸۵ دستگاه اتوبوس /افزایش کرایه نداریم

رئیس انجمن صنفی رانندگان اتوبوسرانی شهرستان کرمانشاه از جابجایی زوار اربعین با ۲۸۵ دستگاه اتوبوس خبر داد.


۱۲:۲۷ نوای «حسین یجمعنا» در مسیر کربلا تماشایی شد/ قرار در «عمود ۹۷۵» 

در آستانه اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) پروژه نمایشی-موسیقایی «حسین یجمعنا» در محل عمود ۹۷۵ میزبان زائران مسیر پیاده‌روی بزرگترین اجتماع شیعیان جهان اجرا می‌شود.


۱۲:۲۶ مراجعه ۲۱۰۰۰ بیمار به بیمارستان صحرایی مرز شلمچه


۱۲:۱۷ کنترل روزانه آب و غذا در مرز مهران توسط نیروهای بهداشتی


۱۲:۱۴ گذرنامه زائران اربعین بدون مشکل توزیع شد/ آمادگی ارائه خدمات پستی در پایانه های مرزی 

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه توزیع و تحویل گذرنامه زائران اربعین حسینی بدون مشکل انجام شد، گفت: آمادگی ارائه خدمات پستی در پایانه های مرزی کشور وجود دارد.


۱۲:۰۹  خدمات رسانی ۷۰ موکب در مهران/ آبرسانی به مرز زرباطیه عراق 


۱۱:۵۴ وقتی سود میلیونی ایرلاین ها در جا ماندن زائران اربعین است

برخی ایرلاین ها که با جاماندن زایران اربعین از پروازهای بازگشت، معادله ای دوسر برد برای خود متصور هستند، ترجیح می دهند کمترین حمایتی برای رسیدن مسافران پای پرواز انجام ندهند. مشروح گزارش را اینجا بخوانید.


۱۱:۳۳ ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین به قصرشیرین


۱۱:۲۶ اجازه عبور از مرز باکارت ملی به زائران داده نمی‌شود

رئیس اداره صدور گذرنامه نیروی انتظامی بابیان اینکه علی‌رغم اطلاع‌رسانی هنوز متأسفانه افرادی بدون گذرنامه وارد مرز می‌شوند، گفت: عبور از مرز باکارت ملی مقدور نیست.


۱۱:۲۴ یافتن مکان موکب‌ها و اسکان زائران اربعین آسان شد

مدیر فنی اپلیکیشن فانوس بابیان اینکه این آپ امکان ارائه اطلاع را به زائران دارد، گفت: با استفاده از سیستم برخط پیدا کردن مکان موکب‌ها و اورژانس برای زائران آسان شده است.


۱۱:۲۱ آغاز موج بازگشت زائران به کشور/ ترافیک پرحجم در محورهای ایلام


۱۱:۱۶  ۱۰۰۰پاکبان در مرز مهران مستقر شدند/ افزایش پاکبانان از روز شنبه


۱۱:۱۲ زائران لباس گرم همراه داشته باشند/بارش و کاهش دما در مرزهای غربی

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پیش بینی وضعیت هوا برای کرمانشاه، ایلام و لرستان رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش دما است، گفت: زائران اربعین حتماً لباس گرمی را به همراه داشته باشند.


۱۰:۱۵ تردد روان زوار از مرز خسروی / اسکان اضطراری ۱۹ هزار زائر اربعین

آخرین گزارشات رسیده از خبرنگار مهر مستقر در مرز خسروی، حکایت از استقبال زوار از این مرز دارد به طوری که روزانه حدود ۲۲ هزار زائر از خسروی راهی عتبات عالیات می شوند.


۱۰:۱۳ مورد نگران‌کننده امنیتی در مرزهای چهارگانه عبور زائران وجود ندارد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: هیچ مورد نگران کننده امنیتی در مرزهای چهارگانه محل تردد زائران چه در داخل کشور و چه در داخل خاک عراق وجود ندارد.


۱۰:۱۰   ۵۰۰ نیروی بهداشت مواکب اربعین خوزستان را بازرسی می کنند


۱۰:۰۹ میزان تردد از مرز مهران به ۲ میلیون نفر رسید

استاندار ایلام گفت: از اول ماه صفر تاکنون نزدیک به دو میلیون نفر از مرز مهران تردد کرده است.


۱۰:۰۸ لغو محدودیت‌های اعمال شده در مسیر اسلام آباد غرب _ قصرشیرین

فرمانده پلیس‌راه استان کرمانشاه از لغو محدودیت های اعمال شده در مسیر اسلام آباد غرب تا قصرشیرین خبر داد.


۱۰:۰۷  آسمان نیمه‌ابری در نجف/ هوای کربلا خنک می‌شود

دمای هوا در نجف هم اکنون ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده، هوا نسبتا خوب و نیمه ابری است. بیشترین دمای هوا در گرمترین ساعت به ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید و طی دو روز آینده به تدریج کاهش خواهد یافت. وزش باد شمال شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است و حداقل دمای هوا در نجف امشب به ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

همچنین هوای کربلا امروز آفتابی و عمدتا صاف پیش بینی شده و هم اکنون دمای هوای کربلا ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است. دمای هوا در گرمترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید و طی روزهای آینده به تدریج کاهش خواهد یافت. وزش باد شمال غرب با سرعت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده و حداقل دمای هوای کربلا امشب  به ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

دمای هوا در سامرا هم اکنون ۲۹ درجه سانتیگراد و هوای سامرا آفتابی است. امروز آسمان سامرا عمدتا صاف و بیشترین دمای هوا ۳۸ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است. وزش باد شمال با سرعت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده و حداقل دمای هوا در سامرا امشب به ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

هوای بغداد هم اکنون نسبتا خوب و دمای هوا ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است. امروز آسمان بغداد عمدتا صاف و آفتابی خواهد بود و دمای هوا در گرمترین ساعات به ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید. وزش باد شمال شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده و حداقل دمای هوا در بغداد امشب به ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.


۱۰:۱۷  فیلم/ وضعیت تردد از مرز مهران در صبح یکشنبه

 
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 101104)

۰۹:۴۲ عکس/زائران اربعین در حرم امام علی (ع)

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا کلیک کنید.


۰۹:۳۵  ۱۸۵۰۰۰۰ زائر ایرانی در عراق حضور دارند

رئیس سازمان حج و زیارت تعداد ورودی و خروجی های زائران اربعین را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۸۵۰ هزار زائر ایرانی در عراق حضور دارند.


۰۹:۲۷ مسیر نجف-کربلا بوی بهشت گرفت/اجتماع محبان سیدالشهدا(ع)

هر لحظه به روز اربعین و برگزاری بزرگ ترین کنگره عاشقان جهان نزدیک می شویم و شهرهای نجف، کربلا و مسیر نجف- کربلا بوی بهشت گرفته است. مشروح گزارش را اینجا بخوانید.


۰۹:۲۶  اعزام ۲۰ گروه‌ ارزیابی خسارت سیار بیمه به مسیرهای راهپیمایی

۲۰ گروه ارزیابی و پرداخت خسارت سیار این شرکت بیمه‌ای، برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، امروز شنبه ۲۰ مهر رهسپار مناطق مرزی غرب و جنوب کشور و مسیرهای منتهی به آن شدند.


۰۹:۲۳ همگام با قدم‌هایی در مسیر عاشقی/ همه خادم الحسین (ع) هستند

اربعین تابلوهای زیبایی به تصویر کشیده است و گویی نوای روح‌بخش زینب (س) در این مسیر می پیچد که فرمود «چیزی جز زیبایی ندیدم».

جارو در دست دارد و مسیر پیمایش زائران کربلا را تمیز می‌کند، انگارنه‌انگار که مسئول و مدیر است و دستگاه عریض و طویلی تحت مدیریتش است، لبخندی می زند و می‌گوید اینجا همه خادم الحسین هستند.

مشروح گزارش را اینجا بخوانید.


۰۹:۱۵  ۲۵ درصد کانال‌های صوتی در پرترافیک‌ترین روز خسروی اشغال شده است

مسیب قبادیان مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روز جمعه که پرترافیک ترین روز از نظر ارتباطات در مرز خسروی بوده است و حدود ۵۰ هزار نفر در مرز خسروی حضور داشتند، تنها ۲۵ درصد کانال های صوتی و ۵۰ درصد از ظرفیت اینترنت تلفن همراه اول اشغال شده و مابقی ظرفیت ما خالی بوده است.


۰۹:۱۴ خستگی و عجله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر تصادفات طی اربعین

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در چند روز اخیر شاهد تصادفات شدید در محورهای مواصلاتی استان بودیم که مهمترین عامل تاثیر گذار بر وقوع این تصادفات برابر بررسی های انجام شده ، خستگی و خواب آلودگی و عجله و شتاب بی مورد در رانندگی است.

این مقام انتظامی افزود: ترددهای جاده ای تا امروز نسبت به ماه صفر سال گذشته حدود ۱۰۰درصد افزایش یافته و بیش از ۳ برابر نسبت به سال قبل اتوبوس وارد شهر مهران شده است.


۰۹:۰۴ فیلم/ از بزرگترین مسجد شهر فاو تا راهپیمایی اربعین

 
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 101104)

۰۸:۴۹  ۱۰۰ دستگاه خودرو برای جابه جایی زائران از مرز شلمچه راهی عراق شد

سرهنگ منصور رضا عزیزی فرمانده هنگ مرزی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و خودروی سنگین از روز گذشته برای جا به جایی زائران از مرز شلمچه تا نجف راهی کشور عراق شده و کار خدمات رسانی با قوت ادامه دارد.

وی افزود: به دلیل نبود وسایل نقلیه کافی در شلمچه عراق تردد و پذیرش زائرین کند شده بود که با اعزام این اتوبوس ها روند جا به جایی زائران حسینی شتاب گرفته و خوشبختانه شاهد تردد روان در مرز شلمچه هستیم.


۰۸:۴۳  بازگشت ۱۱ نفر از زائران گمشده در عراق از طریق هلال احمر به کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: ۱۱ نفر از زائران ایرانی گمشده در عراق صبح امروز از مرز مهران توسط نیروهای این جمعیت به کشور بازگردانده شدند.


۰۸:۳۸  عکس/پیاده روی زائران اربعین درمناطق جنوبی عراق(الخضر در استان المثنی)

 

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


۰۸:۲۰  فیلم/ گلایه زائران بازگشتی از نرخ کرایه ها در خاک عراق

 
Sorry, the video player failed to load.(Error Code: 101104)

۰۸:۱۴  خروج از مرزهای خوزستان در چند ثانیه انجام می‌شود

سردار حیدر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین تحولات در مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: در مرز چذابه تردد زائران حسینی به سمت عتبات عالیات به راحتی انجام می‌شود و همه دستگاه‌ها، نهادها، نیروی انتظامی و مرزبانی در کنار یکدیگر مشغول ارائه خدمات به زائران حسینی هستند.

وی افزود: خروج از مرز صرفاً با در دست داشتن گذرنامه معتبر در چند ثانیه انجام و زائران بدون هیچ مشکلی در هر دو مرز شلمچه و چذابه تردد دارند.

سردار عباس زاده بیان کرد: آنها بدون کمترین معطلی از این مرزها خارج و عازم شهرهای نجف و کربلا می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان اظهار کرد: تا امروز بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر از هر دو مرز استان خوزستان خارج شدند.


۰۸:۰۹ ۱۲ مصدوم حادثه العماره عراق به کشور بازگشتند/ اعلام اسامی مصدومان

حاتم شراوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعت ۳:۱۰ بامداد امروز یکشنبه مصدومان تصادف دو ون در العماره عراق توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر خرمشهر از مرز تحویل و به اورژانس تحویل داده شد.

وی افزود: یک نفر از مصدومان توسط آمبولانس هلال احمر اعزام و به اورژانس انتقال داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر مشخصات ۱۲ مصدوم را نیز اعلام کرد و گفت در این بین پنج نفر زن و ۶ نفر مرد هستند و چهار نفر از مصدومان ساکن شهرستان آبادان، سه نفر اهواز، دو نفر هفتکل، یک نفر دیگر نیز از اهالی استان مرکزی و یک نفر ساکن مرودشت استان فارس بودند.

وی افزود: مبینا محمدیان، مبینا و علی صالحی زاده و سهیلا خالدی نژاد از شهرستان آبادان، محمدیه و قدرت اله کلاه کج و سجاد لرکی از اهواز و قدم خیر لرکی و سید محسن نجفی از هفتکل، شهلا بنزی از مرودشت استان فارس، داوود رفیعی از شهرستان دلیجان استان مرکزی و مهدی نوروزی چلنگد از استان مرکزی مصدومانی بودند که به کشور بازگشتند.


۰۷:۴۲ یک کشته و ۴ زخمی حاصل تصادف سمند با اتوبوس در محور ایلام- مهران

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از تماس‌های مردمی و زائران با فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه خودرو سواری سمند با اتوبوس بلافاصله کارشناسان پلیس را به محل اعزام شدند. 

وی افزود: با حضور کارشناسان در محل مشخص شد که یک دستگاه سمند به علت تجاوز به چپ با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرد و بر اثر آن یک نفر کشته و ۴ نفر مجروح شدند.


۰۷:۳۲  آخرین تحولات مرز مهران

تاکنون نزدیک به دو میلیون نفر از اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند، البته آمارها هر روز بیشتر و رکوردهای تردد نیز شکسته شده است. روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از این مرز تردد دارند، البته آمارهای ورودی در مرز نشان از شکل گیری موج بازگشت زائران به کشور دارد.

آخرین اخبار مرز مهران را اینجا بخوانید.


۰۰:۲۶  ۱۰ هزار زائر پاکستانی اربعین وارد کشور شدند

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از صبح شنبه تا حوالی عصر حدود ۱۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از طریق پایانه مرزی «میرجاوه» وارد کشور شدند.

 رضا بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خدمات ستاد مردمی استقبال سیستان و بلوچستان از ۱۳ مهرماه به تمامی زائران پاکستانی اربعین حسینی که از طریق پایانه مرزی «میرجاوه» وارد کشور شده اند،  ارائه شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار