کد خبر: ۴۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: طرح الکترونیکی کردن انتخابات برای حداقل ۱۰ درصد حوزه‌های انتخاباتی در اسفندماه امسال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش آرانیوز، جمال عرف پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش عوامل برگزارکننده انتخابات اسفندماه امسال در حال حاضر بر اساس تقویم انتخابات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده یکی از مهم‌ترین مباحث موردنظر ستاد انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه 10 دوره آموزشی برای عوامل برگزارکننده انتخابات در استان‌ها در نظر گرفته‌شده است خاطرنشان کرد: تاکنون 6 دوره آموزشی با حضور همه عوامل انتخابات در استان‌ها اعم از فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌ها در مشهد مقدس برگزارشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را پاسخگویی به تمام ابهامات و سؤالات عوامل انتخابات عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تمامی عوامل برگزارکننده انتخابات در کشور با برگزاری این دوره‌های آموزشی اشراف کامل و جامع بر قانون انتخابات بیابند و با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

بیشتر بخوانید

عرف با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای الکترونیکی کردن انتخابات گفت: مقدمات این مهم در حال آماده‌سازی است.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات مهم برای سلامت انتخابات احراز هویت است که در صورت الکترونیکی شدن انتخابات و اخذ رأی بر اساس سامانه و کد ملی از بسیاری از موارد مانند شناسنامه جعلی، شناسنامه متوفیان جلوگیری و دیگر شاهد بروز این‌گونه موارد در برگزاری انتخابات نخواهیم بود.

معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر اینکه متولیان برگزاری انتخابات بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات مکلف به استفاده از فناوری‌های نوین در اخذ رأی و شمارش آرا هستند گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ الکترونیکی رأی در 10 درصد از 208 حوزه انتخاباتی در کشور در انتخابات اسفندماه در دستور جدی قرار دارد و برای اجرای این طرح در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم.

در جریان نوزدهمین سفر استانی معاونت سیاسی وزارت کشور که به میزبانی سمنان برگزار می‌شود، علاوه بر تجدید میثاق با شهدای این استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری جلسه ستاد انتخابات، نشست ویژه با دبیران احزاب استان، نشست هم‌اندیشی با معتمدین، برگزیدگان و نمایندگان گروه‌ها و اقشار استان نیز در برنامه سفر قرارگرفته است.

نظرشما
پربازدیدها