کد خبر: ۴۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
وزیر بهداشت، گفت: صادرات دارو به کشورهای آفریقایی و آسیای میانه، به‌ویژه در حوزه داروهای بایولوژیک در حال انجام است و صادرات به اروپا را هم شروع کرده‌ایم.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در  داروهای اساسی و تجهیزات پزشکی نداریم، گفت: اگر به داروخانه‌های سطح شهر سر بزنید خواهید دید که در مورد داروهای اساسی به هیچ‌وجه کمبود نداریم.

وی افزود: کمبود داروهای اساسی در کشور به‌طور تقریبی به حداقل یک سوم میزان کمبود دارو در مدت مشابه سال گذشته رسیده و از سویی به هیچ‌وجه به برخی داروهای بِرَند که از خارج وارد می‌شد و حدود 5 تا 10  قلم مشابه داخلی دارند، اجازه ورود نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، ادامه داد: برخی از اظهارات در مورد کمبود دارویی در رابطه با نسخه‌نویسی خارج از لیست دارویی کشور است، به‌گونه‌ای که برخی پزشکان داروهای خارجی را برای بیماران تجویز می‌کنند و موجب سرگردانی آنها در داروخانه‌ها می‌شوند.

نمکی یادآور شد: ما از پزشکان خواهش کردیم که با توجه به اینکه داروی داخلی کیفیت کافی دارد، داروی خارجی تجویز نکنند؛ با توجه به اینکه بنده به عنوان وزیر تا این لحظه هیچ داروی خارجی مصرف نکرده‌ام به همکاران و هموطنانم توصیه می‌کنم برای حمایت از تولید داخل، داروی خارجی نسخه نکنند و بیماران نیز دنبال آن نروند.

وزیر بهداشت درباره وضعیت صادرات دارو نیز، خاطرنشان کرد: برای صادرات دارو به همکاران تأکید کردیم که استانداردهای داروسازی را به‌گونه‌ای ارتقاء دهند که در بازارهای جهانی بتوانیم داروها را عرضه کنیم، البته در حال انجام این کار هستند؛ صادرات دارو به کشورهای آفریقایی و آسیای میانه، به‌ویژه در حوزه داروهای بیوسیمیلار و بایولوژیک در حال انجام است و صادرات دارو به اروپا را هم شروع کرده‌ایم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار