کد خبر: ۴۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات اولویت برنامه‌های کمیته امداد برای مددجویان است گفت: ۳۰۰۰ مسجد نیکوکاری در کشور آغاز به کار کرده است.

مرتضی بختیاری شامگاه گذشته در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه خدمات بسیار بزرگی در طول چهل سال در کمیته امداد انجام شده است اظهار داشت: مقام معظم رهبری با صراحت فرمودند توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات باید در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار بگیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه یک میلیون و 550 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد: در طول دو سال 650 هزار نفر با عنوان تبصره 14 به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اضافه شدند. 

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد با پای کار آمدن مردم موفق‌تر خواهد بود تصریح کرد: مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد شروع به کار کرده و در سراسر کشور 3000 مسجد نیکوکاری راه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه افراد داخل مسجد از نیازمندان محله بیشتر آگاهی  دارند عنوان کرد: مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد در اکثر شهرستان‌ها در خود نماز جمعه‌ها برقرار است که مورد  حمایت علما و ائمه جمعه قرار گرفته است.

بختیاری با بیان اینکه 70 درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد دارای سرپرست خانم هستند خاطرنشان کرد: خانم‌هایی که با همسر خود متارکه کرد‌ه‌اند در استان قم توسط چند نفر از علما دوباره به سر زندگی خود بازگشتند و 160 خانوار اوایل امسال در استان قم مجدد آشتی کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در بحث توانمندسازی سه رکن برای آنها تعریف شده است عنوان کرد: اشتغال، مسکن و پیوست‌های فرهنگی که 420هزار نفر دانش‌آموز و دانشجو زیرپوشش کمیته هستند و با پیوست فرهنگی هر کدام از این افراد با قرار گرفتن در  سنگر اجتماعی بهترین خدمتگزار برای کشور خواهند بود.

بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته زکات واجب و مستحب در استان کرمانشاه حدود 15 میلیارد تومان شده است خاطرنشان کرد: امسال تاکنون بیش از 20 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در استان کرمانشاه جمع‌آوری شده که این  موضوع با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه انجام شده است. 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در بحث اشتغال و امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله درخشید عنوان کرد: از بین تمام دستگاه‌های اجرایی کشور کمیته امداد در بحث زلزله درخشید و نزدیک به 6 هزار واحد مسکونی کمتر از یکساله ساخته شد و در اختیار زلزله‌زده‌ها قرار گرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در بحث اشتغال استان کرمانشاه در چند سال متوالی در کشور اول شده است عنوان کرد: امام راحل(ره) فرمودند هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به مستضعفان نیست و اعتبار 240 میلیارد تومان اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برای ایجاد 7 هزار شغل صرف می‌شود.

بیشتر بخوانید

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این دیدار با اشاره به اینکه مستضعفان رسول خداوند هستند گفت: کمیته امداد پس از دو ماه از انقلاب توسط امام خمینی(ره) تشکیل شد و امروز در ایران و دیگر کشورها همچون لبنان کمیته امداد در حال پیشرفت است و خدمات‌رسانی زیادی به مستضعفان انجام داده است. 

آیت‌الله مصطفی علما با اشاره به اینکه کمیته امداد تاکنون مورد اعتماد مردم بوده است عنوان کرد: مسجد محوری کار بسیار خوبی است که در کشور شکل گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در این دیدار با بیان اینکه زکات از 15 میلیارد تومان سال گذشته به 20 میلیارد و 500 میلیون تاکنون رسیده است گفت: 78 هزار خانواده با جمعیت 180 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

محسن رخصی با بیان اینکه کرمانشاه از بیکاری رنج می‌برد و به‌عنوان بیکارترین استان کرمانشاه مطرح است عنوان کرد: در سال گذشته با تلاش مجموعه همکاران استان، بیش از 5 هزار شغل با 30 طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

رخصی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید اعتبار استان کرمانشاه در بحث اشتغال دو برابر شده است خاطرنشان کرد: 240 میلیارد تومان اعتبار اشتغال برای 7 هزار خانوار مددجوی تحت پوشش برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه 3 هزار و 800 مورد کمک هزینه ازدواج به پسران و دختران تحت حمایت تقدیم شده است عنوان کرد: در بخش مستمری ماهیانه به طور متوسط 19 میلیارد تومان به حساب مددجویان واریز می‌شود. 

رخصی با بیان اینکه 13 هزار و 370 دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی تحت حمایت کمیته امداد هستند بیان کرد:  2 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی قبل از آغاز سال تحصیلی برای خرید پوشاک و لوازم‌التحریر به حساب سرپرست خانواده واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه به کمکهای جشن عاطفه اشاره کرد و گفت: 5 میلیارد تومان در جشن عاطفه‌های امسال توسط خیرین استان جمع‌آوری شد که به حساب سرپرست خانواده‌ها برای تامین نوشت افزار و کیف و کفش مورد دانش آموزان واریز شده است.

رخصی با اشاره به اینکه 1800 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند بیان کرد: با خدمات کمیته امداد اکثر فرزندان خانواده‌های تحت کمیته امداد به مقاطع بالای علمی رسیده و در منسب‌های دولتی مشغول به فعالیت هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار