کد خبر: ۴۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
معاون فرماندار حمیدیه گفت: مواکب کارت رایگان سلامت دریافت می‌کنند. مرکز بهداشت برای اطمینان از سلامت مواد غذایی نظارت‌های روزانه داشته و از پخش غذایی مانده و سرد ممانعت می‌شود.
 
 
به گزارش آرانیوز(حوزه خوزستان) نشست هماهنگی مواکب حمیدیه با حضور مسئولان شهری ، امنیتی و بهداشتی شهرستان برگزار شد. در این نشست که تمامی مدیران موکب مسیر حمیدیه به پایانه مرزی چذابه حضور داشتند، هومن طهماسبی بیرگانی معاون فرمانداری حمیدیه اظهار داشت: با توجه به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین مسایل شهری و بهداشتی و امنیتی در اولویت اصلی هستند. شهرستان حمیدیه آمادگی لازم برای استقبال از زائرین حسینی را دارد.

وی افزود: در این نشست هماهنگی مقرر شد پایش های بهداشتی روزانه از سوی مرکز بهداشت صورت گرفته و مرکز بهداشت به صورت رایگان برای همه موکب‌دارن کارت سلامت درمانی صادر کند.

طهماسبی ادامه داد: جمع آوری منظم و اتوماتیک زباله‌ها و نصب سطل زباله از سوی شهرداری در طول مسیر از دیگر مصوبات بهداشتی این جلسه بود. تأمین آب شرب مورد نیاز، نظارت بر طبخ بهداشتی غذا و عدم توزیع غذای سرد و باقی مانده در بین مردم از مسایل مهم بود که قرار شد مسئولان بهداشتی پیگیری کنند.

وی به استقرار آمبولانس در این مسیر اشاره و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته آمبولانس‌های ویژه و مجهز در طول این مسیر خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند. همچنین ماشین‌های آتش نشانی نیز برای ارائه عملیات‌های امدادی در این مسیر حضور دارند.

معاون فرماندار حمیدیه با اشاره به سطح بالای ضریب امنیتی در این مسیر برای زائرین اربعین حسینی، بیان داشت:گشت های امنیتی سپاه،نیروی انتظامی و نیروهای محلی به طور مستمر در این مسیر انجام می‌شود.

وی به مساله تردد و جابجایی مسافران نیز اشاره و گفت: تعدادی اتوبوس جهت بازگردانی زائرین و مشایه اهواز در این مسیر تدارک دیده شده است. تجهیز مسیر به تابلوهای‌های فرهنگی و راهنمایی لازم از دیگر مصوبات این نشست بود. اماکن و مدارس حمیدیه نیز برای پارکینگ ماشین‌های شخصی در این مسیر تعبیه شده است.

طهماسبی همچنین به تامین آب شرب و مصرفی مورد نیاز مواکب اشاره و گفت: شهرداری با همکاری آبفا موظف شدند تانکرهای آب برای مواکب تهیه و توزیع کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار