کد خبر: ۴۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
در آخرین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، پروژه‌ها و طرح‌هایی با اعتبار دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح‌ها ابلاغ شده است.

نگاهی به مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر/۲۴ درصد اعتبارات ابلاغ شد

 

سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان‌ها از برنامه‌های مهمی است که در هر دوره با شکل و برنامه خاصی اجرا می‌شود و دولت فعلی نیز این برنامه‌ها را در دستور کار داشته و در استان‌های مختلف حضور می‌یابد.

در سفرهای هیئت دولت به استان‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی با حضور رئیس جمهور و وزرا افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند و طرح‌هایی نیز در این سفرها آغاز می‌شوند که عموما طرح‌های بزرگ و مگاپروژه‌ها را شامل می‌شوند.

در این سفرها علاوه بر افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها، اعتباراتی به منظور تکمیل برخی از پروژه‌ها و یا اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای تصویب می‌شود که تخصیص این اعتبارات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آخرین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مربوط به ۲۶ اسفندماه سال گذشته یعنی آخرین روزهای سال ۱۳۹۷ بود که رئیس جمهور به جنوب استان بوشهر سفر کرد و در مهمترین بخش سفر، فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان به بهره‌برداری رسید که روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب بر ظرفیت تولید گاز و میعانات گازی کشور اضافه شد.

رئیس جمهور در این سفر، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با شهرهای مختلف استان بوشهر، دستور افتتاح ۲۶ پروژه بهداشتی درمانی، ۶ طرح گردشگری، ۴۵۰ طرح و پروژه کشاورزی، ۵ پروژه در حوزه راه و شهرسازی، یک طرح در حوزه صنعت و معدن، سه طرح در حوزه وزارت نفت و دو طرح ورزشی را صادر کرد.

یکی از مهمترین بخش‌های سفر رئیس جمهور به هر استانی می‌تواند مصوباتی در مورد طرح‌ها و پروژه‌ها باشد که در این سفر نیز طرح‌های مهمی برای استان بوشهر به تصویب رسید.

در این سفر، با دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی ۲۱ پروژه بهداشتی و درمانی، ۳ پروژه در بخش کشاورزی، ۲ پروژه راه و شهرسازی، ۳ طرح در بخش صنعت و معدن و یک طرح در حوزه نیرو آغاز شد.

همچنین در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس جمهور ۱۴ تفاهم نامه در حوزه‌های کشاورزی و شیلات، اقتصادی و ‌تولیدی و ‌همچنین خدمات تخصصی فناورانه و پژوهش های کاربردی و مطالعاتی بین استانداری بوشهر و بانک‌های عامل، صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران، ایدرو و جهاد دانشگاهی امضا شد.

تصویب ۲۰۵۳ میلیارد تومان پروژه

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر طرح‌های بسیار خوبی تصویب شد که تکمیل این طرح‌ها نقش مهمی در توسعه استان خواهد داشت.

مهرداد ستوده اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تلاش شد تا طرح‌هایی در لیست مصوبات سفر قرار بگیرد که نیاز استان بوده و می‌تواند نیازهای مردم را رفع و پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: سفر اسفندماه سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر مصوباتی خوبی داشته است و در این سفر دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۶۰ پروژه به تصویب رسیده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر طی دو سال اجرا و تکمیل خواهند شد که نظارت مستمری بر روند اجرای این پروژه‌ها داریم تا در زمان مقرر تکمیل شوند.

چشم امید مردم به تکمیل پروژه‌ها

سفر رئیس جمهور به هر استانی می‌تواند روزی مهم برای توسعه آن استان باشد؛ استانی که مسئولان آن قدرت چانه‌زنی و پیگیری بالایی داشته باشند می‌توانند از این سفر نهایت استفاده را ببرند.

در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر شاهد تصویب پروژه‌های بسیار خوبی بودیم و ابتدا بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه مصوب شد و با پیگیری مسئولان استان، پروژه‌های دیگری نیز به این مصوبات اضافه شد و جمع مصوبات سفر به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسید.

تصویب این پروژه‌ها موجی از امید را در میان مردم ایجاد می‌کند و انتظارات برای تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها بالاتر می‌رود و انتظار می‌رود که مسئولان تلاش ویژه‌ای را برای تکمیل این طرح‌ها و ایجاد رضایت در بین مردم داشته باشند.

۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آخرین روزهای سال گذشته استان بوشهر میزبان رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت بود که در این راستا شاهد تصویب طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی بودیم.

عبدالکریم گراوند با اشاره به اهمیت بالای پروژه‌های تصویب‌شده خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله آب، بهداشت و درمان، راه، آموزش، محیط زیست، برق و گاز و . . . مصوب شده است.

از مجموع دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتباری که برای اجرای ۶۰ پروژه مصوب شده است، تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که بیش از ۲۴ درصد از مجموع اعتبارات سفر را شامل می‌شودوی با اشاره به پیگیری مستمر برای دریافت اعتبارات و تکمیل پروژه‌های مصوب سفر در استان بوشهر بیان کرد: تلاش می‌شود تا این طرح‌ها طی امسال و سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات آخرین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان بوده است، افزود: بی‌شک تکمیل این طرح‌ها باعث شتاب بیشتری در روند توسعه استان می‌شود.

وی به روند تخصیص و ابلاغ اعتبارات پروژه‌های سفر و پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون برای اجرای طرح‌های عمرانی سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

برنامه دولت برای تکمیل پروژه‌های سفر

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، حدود ۸۶ هزار پروژه عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد و منابع برای این کار محدود است و اولویت بندی ما این بود که بتوانیم همه طرح‌هایی را که در سال ۱۳۹۹ قابلیت اتمام دارد، از این محل، در اولویت اول داشته باشیم.

محمدباقر نوبخت گفت: تلاش داریم تا تمام طرح‌هایی را که مقام معظم رهبری و ریاست جمهور در سفرهای استانی آنها را جزء برنامه‌های سفر تعیین کردند، به همه آنها مبالغی را که در سال ۱۳۹۹ تعیین شد، پرداخت را انجام دهیم.

وی افزود: طرح‌ها و پروژه‌هایی در استان‌ها هستند که از نظر توسعه باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند و البته از این اولویت‌ها خارج هستند و ما طرح‌های عمرانی استان‌های کمتر برخوردار را باید بتوانیم در ارتباط با این موارد از اولویت برخوردار کنیم.

ابلاغ ۲۴ درصد اعتبارات سفر به بوشهر

در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر پروژه‌هایی مصوب شد که قرار است طی مدت دو سال اعتبارات مربوط به این پروژه‌ها تخصیص یابد و طی این مدت شاهد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها باشیم.

از مجموع دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتباری که برای اجرای ۶۰ پروژه مصوب شده است، به گفته استاندار بوشهر تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که بیش از ۲۴ درصد از مجموع اعتبارات سفر را شامل می‌شود.

وقتی به زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها و میزان ابلاغ اعتبارات طی مدت زمان شش ماه نگاه می‌کنیم، یک تناسب را در این بین می‌بینیم. حدود ۲۵ درصد از زمان اجرای پروژه‌ها گذشته است و میزان اعتبارات ابلاغ شده نیز به همین میزان است.

می‌طلبد که مسئولان استان بوشهر و همچنین نمایندگان استان پیگیری‌های لازم و مستمری را برای دریافت مابقی اعتبارات و تخصیص به موقع اعتبارات پروژه‌های سفر داشته باشند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار