کد خبر: ۴۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
ربیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بصیرت را تنها سلاح موجود در جنگ فرهنگی دشمن دانست و گفت: امروز جامعه بیش از هر زمانی نیازمند دشمن شناسی است.

به گزارش آرانیوز، آیت الله علیرضا عبادی ظهر پنج شنبه در جمع مشاوران امور بانوان وخانواده دستگاه های اجرایی استان با بیان اینکه جبهه هایی که در مقابل دشمن انجام می شود و سربازی که در میدان جنگ شلیک می کند، نیازمند پشتیبانی است، افزود: این افراد بیش از هرچیزی پشتوانه ای مانند خانه و خانواده نیاز دارند بنابراین زن های با ایمان جامعه در تمام صحنه ها شریک هستند.

وی بیان کرد: در همان جنگ تحمیلی هم شارون، نخست وزیر اسرائیل گفته بود با ایران به جنگ نظامی نروید چراکه شکست ناپذیر هستند اما از طریق جنگ های نرم و فرهنگی ورود پیدا کنید.

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن بارها گفته همه گزینه های روی میز را داریم، افزود: دشمن از طریقی که می تواند برای جنگ با ایران ورود پیدا می کند اما امروز از جنگ نظامی با ایران به شدت می هراسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنگ نرم دشمن بیان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمانی نیازمند دشمن شناسی است چراکه با استفاده از بصیرت می توان پیروز شد.

آیت الله عبادی بیان کرد: در جنگ نظامی منطقه، نوع سلاح، جهت و تعداد دشمن مشخص است اما در جنگ فرهنگی و تبلیغاتی دشمن در آستین بوده و شیوه و روشش مشخص نیست.

وی بصیرت را تنها سلاح موجود در جنگ فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: اگر چراغ بصیرت در جامعه خاموش شود، خودمان همدیگر را می زنیم و دشمن در جای آرامی از دور نگاه می کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه فتنه ها گاهی جنبه فرهنگی و گاهی اقتصادی دارد، افزود: شناخت دوست و دشمن نیازمند این است که معنی و تعریف دوستی و دشمنی را بدانیم.

وی با بیان اینکه حیوانات به صورت غریزی‌ با تمام وجود دشمنان را احساس می کنند، افزود: هر آنچه موجب رشد و کمال انسان در چهارچوب انسانیت می شود، دوست است.

آیت الله عبادی انسان برای کمال به این عالم آمده و برای رشد نیازمند دوستی نیکو است، اظهار کرد: عقل، امام و رهبر بهترین‌ دوستان انسان هستند.

وی با بیان اینکه هر چیزی که مانع کمال انسان شود و در وی ایجاد نقص کند، دشمن است، افزود: بدترین دشمن که انسان را معیوب می کند، هوای نفسانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: هر انسان عاقل باید اعتراف کند خدا و پیامبران در مسائلی که در امر شناخت مطرح است، بهترین کارشناسان هستند.

وی با بیان اینکه زن های با ایمان در هشت سال دفاع مقدس و ۴۰ سال عمر انقلاب نقش بی بدیلی ایفا کرده اند، افزود: مادرانی هستند که در هشت سال جنگ تحمیلی چند فرزند را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: ابوذرها، مطهری ها و انسان های بزرگ در دامن مادرانی دلسوز رشد کرده اند بنابر این دشمن تلاش دارد جبهه زنان با ایمان را از پای درآورد.

وی با بیان اینکه دشمن می گوید اگر بتوانیم چادر زن های مسلمان را تغییر دهیم، تمام کشورشان را گرفته ایم، افزود: بر اساس روایات اگر رخنه در جبهه فرهنگ زن ها صورت گیرد که جایگاه خویش را از دست بدهد، جوان ها هم آسیب می بینند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه زن در همه جا نقش مادر دارد، گفت: زن در خیر و صلاح نقش مادر داشته اما اگر فاسد شود، ام الفساد است.

نظرشما
پربازدیدها