کد خبر: ۴۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
بوشهر - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت با ۲۴۰ پروژه در حال احداث زمینه بهره‌برداری از ۴۳ هزار تخت را در سراسر کشور فراهم می‌کند.

به گزارش آرانیوز، سید کامل تقوی نژاد ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر گفت: بررسی پروژه‌های عمرانی، وضعیت نیروی انسانی، مسائل مرتبط با بودجه و امور مالی، افتتاح و آغاز عملیات پروژه‌های بهداشتی درمانی در دستور کار داریم.

تقوی نژاد با اشاره به تلاش برای اجرای عدالت در دسترسی خدمات افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی متولی اجرای ۶۰ درصد پروژه‌های عمرانی هستند و ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز توسط وزارت راه و شهرسازی، شرکت‌های مادر تخصصی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به تأثیر مثبت سایر بخش‌ها در سرعت بخشیدن به پروژه‌های بهداشتی درمانی گفت: حضور خیرین، بخش خصوصی و کمک‌های مردمی سرعت بیشتری به اجرای پروژه‌های بهداشتی درمانی کشور می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در استان بوشهر نیز برنامه‌ریزی‌های لازم با همت مسئولین استانی و دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

تقوی نژاد ادامه داد: امیدواریم در سال جاری ۱۶ پروژه از ۳۴ پروژه حوزه بهداشتی بر اساس تفاهم استانداری و وزارت بهداشت به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: بهره‌برداری از اورژانس هسته‌ای و عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش ما بر این است که این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد به همین دلیل برای تکمیل آن تدابیر لازم اندیشیده شده است.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: پروژه مهم دیگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تکمیل ساختمان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی است که فاز اول این پروژه با کمک‌های استانی و وزارت بهداشت در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت گفت: افتتاح خوابگاه پسرانه پردیس ۳ با ظرفیت ۲۴۰ دانشجو گامی مهم برای برطرف شدن مشکلات اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

تقوی نژاد افزود: دولت می‌بایست در حوزه گسترش خوابگاه‌ها مشارکت بیشتری داشته باشد و به گسترش خوابگاه‌های دانشجویی به‌عنوان پروژه‌های ضروری نگاه کند و این موضوع در دستور کار وزارت بهداشت برای برنامه‌ریزی اعتبارات سال آینده قرار دارد.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت با انجام اصلاحاتی که در دستور کار قرارگرفته است باقدرت به کار خود ادامه می‌دهد تا افزایش رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.

وی عنوان داشت: گسترش سلامت و کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم، افزایش عدالت اجتماعی و توزیع امکانات در سراسر کشور با تمرکز بر مناطق کمتر توسعه‌یافته در اولویت قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مطالبات وزارت بهداشت از سازمان‌های بیمه‌گر ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

تقوی نژاد با ابزار تشکر از تعاملات صورت گرفته با سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بیشترین مبلغ مطالبات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است که با درایت رییس جدید این سازمان و توافقات صورت گرفته بخش عمده مطالبات تا پایان هفته آینده پرداخت خواهد شد.مهم‌ترین نکته توافق با سازمان تأمین اجتماعی نظام‌مند شدن روند پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار