کد خبر: ۴۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
اردبیل - رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: با توجه به ظرفیت مناسب نقاط مختلف کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیازمند تدوین برنامه جامع برای افزایش بهره وری این بخش هستیم.

به گزارش آرانیوز، جبار کوچکی‌نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در ستاد بررسی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان مرزی گرمی مغان عنوان کرد: نقاط مختلف کشورمان از مواهب و ظرفیت‌های کم نظیر گردشگری برخورداری بوده و برای اعتلای هر چه مناسب این ظرفیت‌ها نیازمند تدوین برنامه جامع کشوری هستیم.

وی در ادامه در خصوص تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه نیز گفت: این اقدام را مثبت ارزیابی کرده و معتقدیم رویکرد کنونی با نتایج ارزشمندی روبرو خواهد شد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با تبدیل شدن مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه نگاه‌ها تخصصی‌تر شده و برنامه ریزی‌ها نیز با دقت عمل و توسعه دامنه‌ فعالیت‌ها همراه خواهد شد.

لزوم تخصیص اعتبار ویژه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه عنوان کرد: به منظور معرفی هر چه مناسب جاذبه‌های گردشگری نقاط مختلف کشورمان نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای معرفی و تبلیغات پتانسیل‌های موجود هستیم و در این راستا اعتبار ویژه‌ای از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت باید در نظر گرفته شود.

میرزاده ادامه داد: از دیگر اقداماتی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر تحقق آن باشند، انجام اقدامات اساسی برای ثبت سریع میراث‌های معنوی موجود در مناطق مختلف کشور است.

به گفته وی پاسداشت میراث فرهنگی و معنوی کشور از هویت و تاریخ منطقه سخن گفته و باید در تحقق این مهم تمام تلاش خود را به کار بندیم.

میرزاده با تأکید بر فراهم شدن شرایط لازم برای فراهم آوردن شرایط اقبال بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، افزود: از وزارتخانه میراث فرهنگی تقاضامندیم تا به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار