کد خبر: ۴۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
ارومیه – معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه هفته فرهنگی استان در ارزروم ترکیه بعد از ماه های محرم و صفر برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز، علی مصطفوی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این که نمایشگاه هفته فرهنگی در ارزروم ترکیه بعد از ماه های محرم و صفر برگزار می شود گفت: تبادل موضوعات فرهنگی و معرفی ظرفیت های گردشگری استان در ۲۰ غرفه مهمترین هدف برگزاری این‌نمایشگاه است.

وی ادامه داد: تبادل و توسعه روابط فرهنگی با کشورهای همسایه از مهمترین اهداف برگزاری این هفته به‌شمار می‌رود و در همین راستا، تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این هفته اندیشیده شده‌است.

مصطفوی اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر هفته فرهنگی آذربایجان‌غربی در ارزروم ترکیه پنج کمیته تشکیل شده‌ که شامل کمیته های پشتیبانی و مالی، دانشگاهی، فرهنگی و گردشگری، ورزشی و سیاسی و تشریفات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان غربی ارائه کرد و گفت: معرفی توانمندی‌های استان در بخش‌های فرهنگی و هنری از مهمترین برنامه‌ها در هفته فرهنگی استان در ارزروم ترکیه است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به مسائل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اظهار داشت: اساسنامه این بنیاد بررسی و مشکلات آن رفع شده است.

وی بیان کرد: جلوگیری از اختلاط زبان ترکی آذری با ترکی استانبولی مهمترین هدف بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: محل مناسبی برای استقرار بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان وجود ندارد و باید این مساله مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

ناصر حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان در عرصه های مختلف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شده است.

مسعود مجرد مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و دیگر اعضای حاضر در جلسه نیز سخنانی پیرامون تشکیل بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان غربی و تشکیل نمایشگاه هفته فرهنگی در ارزروم ترکیه بیان کردند.‌

در این جلسه مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و برای اجرای هر چه بهتر هفته فرهنگی استان در ارزروم ترکیه اعلام آمادگی کردند.

ارزروم یکی از شهرهای تاریخی و بزرگ ترکیه است که در حدود ۳۰۰ کیلومتری مرز جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار