کد خبر: ۴۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
تبریز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از آموزش و کسب مهارت ۲۸۷۵ هنرجو در ۲۴ رشته صنایع دستی استان طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش آرانیوز، «مرتضی آبدار» صبح امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آموزش در توسعه و ترویج صنایع دستی، افزود: یکی از اجزای مهم صنایع دستی و سنتی، نیروی انسانی است که برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای منابع انسانی در این حوزه می‌تواند نقش مؤثری در شناخت و درک بهتر آن و ارتقای سطح ارائه و صادرات صنایع دستی را به‌دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری۲۴ عنوان دوره آموزشی طی یک سال گذشته توسط معاونت صنایع دستی استان در شهرها و روستاها، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها را می توان ارائه راهکارهای عملی برای افزایش کیفیت تولیدات، آشنایی با اصول مهارت‌های فردی، احیا صنایع دستی و سنتی مناطق عشایری استان عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه طی دوره های آموزشی در ۱۴۴ روستای استان، ۱۵۸۶ نفر تحت آموزش قرار گرفته اند، ادامه داد: همچنین براساس برنامه های آموزشی این اداره کل، در ۲۱ شهرستان نیز ۱۲۸۹ نفر در دوره های آموزشی شرکت کرده اند که در مجموع شاهد شرکت ۲۸۷۵ نفر در دوره های آموزشی استان بوده ایم.

آبدار در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری طرح های آموزشی آتی، منابع انسانی شاغل در حوزه صنایع دستی هرچه بیشتر با مفاهیم و مبانی صنایع دستی، روش های ارتقا کیفیت تولیدات، نحوه صادرات محصولات آشنا کرده و از این طریق بتوانیم گام مؤثری در رونق و توسعه صنایع دستی استان برداریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار