کد خبر: ۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
سفیر ایران در ایتالیا؛
سفیر کشورمان در کشور ایتالیا گفت: نمایشگاه اکسپو واقعه مهمی است که بلحاظ وجود کشورهای دیگر در آن می توان صنایع و فرهنگ کشورمان را در معرض نمایش دیگران قرار دهیم.

اکسپو فرصتی برای نمایش صنایع و فرهنگ کشور است

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه تهران )

مفاهیم عدالت، بخشش، قناعت و شکرگزاری بر سر سفره ایرانی که ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد، در پاویون کشورمان در نمایشگاه اکسپو میلان استفاده شده تا مخاطبان و بازدیدکنندگان مفاهیم خوبی را در این ارتباط دریافت نمایند.

جهانبخش مظفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اکسپو را نمایشی از سنت و فرهنگ کشورها دانست و افزود: برگزاری این نمایشگاهها می تواند شناخت کشورها را از یکدیگر کمک کند.

وی هدف ایران از شرکت در نمایشگاه بین المللی میلان، عرضه توانمندی ها و معرفی فرهنگ، رسوم، آداب و سنت های خود به جهانیان است تا آنان از نزدیک با صنایع دستی، محصولات غذایی ایرانی، جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی ایران آشنا شوند. 

مظفری افزود: این رویداد مهم بین المللی فرصتی برای عرضه آخرین دستاوردها و همچنین آشنایی با توانمندی و تولیدات دیگر کشورهاست. در این نمایشگاه تجار، بازرگانان و شرکت های سرمایه گذاری از نزدیک با توانمندی های دیگران آشنا می شوند و زمینه خوبی جهت توسعه مناسبات و همکاری های فیمابین کشورها بویژه با ایتالیا بعنوان میزبان این رویداد مهم بین المللی می باشد. 

وی گفت: ایران و ایتالیا دارای روابط و همکاری های خوبی در زمینه های مختلف بویژه در بخش تجاری، گردشگری و فرهنگی هستند که امیدواریم این فرصت زمینه توسعه بیشتر همکاری ها و نزدیکی بیشتر میان دو کشور را فراهم کند. 

سفیر ایران در ایتالیا افزود: ایران در طول تاریخ همواره حلقه اتصال و پل ارتباطی میان شرق و غرب بویژه برای تجار و بازرگانان بوده است. جاده تاریخی ابریشم به عنوان سمبل ارتباط اقتصادی شرق و غرب با ایران معنی پیدا می کرد. 

وی اظهار داشت: نمایشگاههای اکسپو می توانند در جهت تعامل میان کشورها نیز تاثیرگذار باشند.

مظفری گفت: غرفه کشورمان در اکسپو میلان دارای تزیینات زیبایی است و در اولین روز افتتاح بازدیدکنندگان بسیاری از آن دیدن کردند.

نمایشگاه بین المللی اکسپو شهر میلان در شمال ایتالیا، روز جمعه اول ماه مه (11 اردیبهشت) آغاز بکار خواهد کرد و به مدت 6 ماه تا روز 31 اکتبر ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه اکسپو 145 کشور و سه سازمان بین المللی حضور دارند و پیش بینی می شود تا 20 میلیون نفر از آن بازدید کنند. این نمایشگاه هر پنج سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود و موضوع امسال آن 'تغذیه سیاره زمین، انرژی برای زندگی' است. 


منبع : ایرنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار