کد خبر: ۴۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: حفظ وحدت در استان مرکزی باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد و نباید اجازه دهیم به خاطر برخی، این اتحاد نقض شود.

حفظ وحدت در استان مرکزی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد

 

سید علی آقازاده پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک، به حضور پرشکوه مردم در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولین باید با مردم رفتار مناسبی داشته باشند و به مشکلات آن ها گوش فرا دهند چرا که این مردم در دشوار ترین شرایط اقتصادی همانند کوه ایستادگی کردند و دشمن را به خاک مالیدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی ها  قدر این وحدت را نمی دانند و در  تریبون های عزاداری امام حسین ( ع) شاهد نقض این وحدت هستیم یعنی به قوه مقننه و مجلس توهین می کنند که در هیچ کجا پذیرفته  نیست.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: امروز پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اگر وحدت و پشتیبانی مردم از نظام، رهبری و... نبود به موفقیت هایی کنونی دست پیدا نمی کردیم. امروز در کشور و استان بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم.

آقازاده گفت: در دهه اول محرم مواردی از نقض وحدت را در استان مشاهده کردیم به طوری که در جلسه ای که نمایندگان استان در آن حضور داشتند یک نفر  به دو نماینده استان توهین کرده و این قبیل  مسایل آفت برای انقلاب است و نباید این وحدت دستخوش اختلاف یک عده تندرو قرار گیرد.

وی ادامه داد: همیشه در مجلس نقاط ضعف و قدرت وجود داشته است اما اینکه به قوا توهین کنیم این توهین به نظام است و نباید از آن گذشت.

استاندار مرکزی اظهار کرد: از رییس کل دادگستری استان انتظار می رود به این قضیه ورود پیدا کنند و همچنین از معاون سیاسی، امنیتی استانداری انتظار می رود علت را بررسی کند و شورای تامین نیز باید به این مساله به طور جدی رسیدگی کند.نباید اجازه دهیم تضعیف سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه اتفاق افتد.

وی ضمن قدردانی از زحمات سپاه روح الله استان مرکزی در برگزاری کنگره نقش امام راحل و ۶۲۰۰ شهید استان و سایر دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید در برگزاری مابقی کارهای این کنگره تلاش کنند و کوتاهی و قصوری را  در این بخش از هیچ دستگاهی نمی پذیریم.

وی گفت: این کنگره متعلق به مردم است و توجه به نقش ارزشمند امام راحل در استان مرکزی مسئولیت ما را در برگزاری این کنگره دوچندان می کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: فرمانداران در شهرستان ها نقش کلیدی و موثری در انجام کارهای مربوط به کنگره بر عهده دارند. از برکت برگزاری کنگره نقش امام راحل و ۶۲۰۰ شهید استان باغ موزه دفاع مقدس استان نیز آماده بهره برداری است.

وی گفت: مصلی شهر اراک پس از گذشت 30 سال با انجام کارهای عمرانی و به برکت کنگره به یک مرکز فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: برگزاری کنگره نقش امام راحل و ۶۲۰۰ شهید استان باید نحوی باشد که در اشاعه فرهنگ  و تزریق روحیه شهادت طلبی و مجاهدت به ویژه برای نسل جوان موفق و اثر گذار باشد.

آقازاده تصریح کرد: باید تمامی مدیران برای برگزاری کنگره نقش امل راحل و ۶۲۰۰ شهید استان پای کار باشند تا به عنوان بهترین کنگره در کشور محسوب شود.

وی با اشاره به سو مدیریت های دو شرکت آذرآب و هپکو گفت: کارگران این دو مجموعه باید حواسشان باشد، دشمنان از بعضی رفتارهای آن ها سو استفاده نکنند.

استاندار مرکزی گفت: روز گذشته طی جلسه با مدیران یکی از شرکت ها که واگذاری واگن پارس اراک را عهده دار شده است در خصوص آذرآب نیز صحبت هایی انجام شد و مقرر شد بررسی لازم را انجام دهد و امیدواریم به نتیجه لازم در این بخش دست پیدا کنیم.

آقازاده گفت: مدیر عامل هپکو تعیین شده است و امیدواریم با ورود یک گروه صنعتی خوب اتفاقات خوبی برای این شرکت بیفتد. شرکت آونگان نیز که با بدهی ۵ الی ۶ میلیاردتومانی مواجه بود در حال حاضر با پرداخت بدهی و اشتغال ۱۴۰ نفر در حال فعالیت است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار