کد خبر: ۴۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
بخشدار معمولان مطرح کرد:
بخشدار معمولان گفت: چهار تا پنج پل تخریبی در سیل از جمله برگلان سوخته، دول گپ، تو دار شاکرمی، ریخان سه و نیله چولهول هنوز بازسازی نشده‌اند.

۵ پل تخریبی در سیل معمولان بازسازی نشدند

 

سید حبیب الله موسوی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، محدودیت منابع ادارات در شهرستان پلدختر و محدودیت زمانی تا فصل شروع بارندگی، پیشنهاد می شود جلسه بعدی ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور مدیران کل ذی ربط برگزار شود کما این که چندین مکاتبه در این رابطه انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: به علت محدودیت منابع روند آسفالت جاده پلدختر- خرم آباد به کندی پیش می‌رود به طوری که در بخش معمولان تا کنون یک سانتی متر روکش آسفالت انجام نشده و آخرین نقطه آسفالت شده هنوز به تابلوی بخشداری معمولان نرسیده است.

بخشدار معمولان گفت: روند عملیات روکش آسفالت جاده پلدختر- معمولان و خرم آباد- معمولان ساختار مشخص و امنیت خوبی ندارد و چون به صورت موقت است با دو لایه آسفالت طبیعی است کار به کندی صورت می گیرد و با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی این امر اعتراضات شدید مردم در این حوزه را برانگیخته است.

موسوی اظهار امیدواری کرد: روکش آسفالت جاده پلدختر- خرم آباد همراه با نصب تابلوهای موانع خطر برای تامین ایمنی آن سرعت بگیرد.

وی یادآورشد: چهار تا پنج پل از جمله برگلان سوخته، دول گپ، تو دار شاکرمی، ریخان سه و نیله چولهول ‌که در سیل فروردین ماه سال جاری ۱۰۰ درصد تخریب شدند و بازسازی آنها پیشرفت فیزیکی ندارد و هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

بخشدار معمولان افزود: روکش آسفالت هشت روستای مسیر آمیران کوشکی و منطقه زیودار که بر اثر سیل تخریب شدند با وجود صعب العبور بودن منطقه راه آنها به صورت موقت دایر شده اما آسفالت نشده و نیاز به روکش آسفالت دارند.

موسوی گفت: محور جایگزین معمولان به سمت خرم آباد جاده روستایی چولهول است که در زمان سیل آسیب دیده و  نیاز به بازسازی دارد.

وی افزود: مسئولان راهداری پای کاربیایند زیرا چندین نقطه در جاده پلدختر- خرم آباد به ویژه در منطقه «گاو زرده» معمولان به طور قطع زمان بارندگی مسدود می شوند و تعیین محور جایگزین ضرورت دارد.

بخشدار معمولان تصریح کرد: خط انتقال زیرساخت های گاز و آب آشامیدنی معمولان که از عرض رودخانه کشکان عبور می کند، در ایام سیل ۱۰۰ در صد تخریب شدند و برنامه این است که خط انتقال از کف رودخانه عبور کند.

موسوی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز هنوز شرکت گاز این پروژه را به مناقصه نگذاشته و اگر مناقصه شده هنوز شروع به کار نکرده است.

وی گفت: ۲۷ خانوار در بخش غربی شهر معمولان روی ترانشه قرار دارند که با نخستین  بارندگی یا زمین لرزه شدید در مخاطره هستند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار