کد خبر: ۴۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
استاندار گیلان تأکید کرد:
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت این استان در زمینه زراعت چوب و نیاز کارخانجات، گفت: توسعه زراعت چوب علاوه بر تأمین نیاز داخلی از تخریب جنگل‌ها نیز جلوگیری می کند.

حمایت از جنگل‌ها با توسعه زراعت چوب در گیلان

 

ارسلان زارع در جلسه اجرای طرح زراعت چوب که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: باید از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تخریب جنگل و قاچاق چوب استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قاچاق و برداشت و قطع بی رویه درختان، جنگل‌های استان گیلان را تهدید می کند، افزود: توجه به زراعت چوب و توسعه آن که یکی از اولویت‌های دولت در برنامه ششم توسعه است می تواند به عنوان یک راهکار مناسب در این زمینه بکار رود.

استاندار گیلان به ظرفیت و پتانسیل بالای طرح‌های وابسته به جنگل در زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: می توانیم با استفاده درست از ظرفیت‌های جنگل در این زمینه گام‌های موثری برداریم و در این میان باید به اصلاح ضوابط، مقررات و قوانین به عنوان مولفه های اصلی توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی استان گیلان از برنامه‌ پیش بینی شده در زمینه زراعت چوب در دو سال ابتدایی اجرای برنامه ششم توسعه برلزوم تلاش و توجه بیشتر مسئولان در شناسایی اراضی مستعد در زمینه زراعت چوب و ترغیب روستاییان و کشاورزان به فعالیت در این حوزه تأکید کرد.

زارع با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در زراعت چوب ورود بخش خصوصی و مشارکت کشاورزان است، تصریح کرد: بخش دولتی با نظارت و رفع موانع می تواند در زمینه افزایش تولید گام‌های موثری برداشته و با برگزاری مزایده در ورنق تولید چوب اثرگذار باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افرادی که به صورت خرد در زمینه زراعت چوب و صنوبر فعالیت می کنند، بیان کرد: باید با حمایت زمینه ترغیب کشاورزان به فعالیت در زراعت صنوبر را فراهم کنیم.

استاندار گیلان ارائه نهال رایگان را یکی از راهکارهای حمایتی از فعالان خرد و کلان در زراعت صنوبر عنوان کرد و افزود: توجه و حمایت از فعالان این عرصه سبب می شود تا صنعت چوب استان گیلان از واردات بی نیاز شده و اشتغال پایدار ایجاد شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار