کد خبر: ۴۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
فرماندار گرگان:
فرماندار گرگان گفت: مدارس بلااستفاده در روستاهای گرگان باید برای برنامه های فرهنگی و اشتغال روستاییان به دهیاری‌ها اجاره داده شود.

مدارس بلااستفاده گرگان در حوزه اشتغال بکارگیری شود

 

 محمد حمیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: بازگشایی مدارس یکی از برنامه های مهم و حساس آموزش و پرورش شهرستان است و با توجه به حضور تعداد زیاد دانش آموزان و خانواده ها نیاز است هماهنگی و همکاری و مساعدت لازم از سوی سایر دستگاه ها برای این مهم صورت گیرد.

وی افزود: با همکاری شهرداری گرگان و  پلیس راهور ، شرکت های خدمات رسان شهری باید هرگونه عملیات حفاری را تا قبل از سال جدید تحصیلی مدیریت کنند تا در زمان آغاز مدارس شاهد ترافیک شهری ناشی از عملیات عمرانی نباشیم.

حمیدی در ادامه بر لزوم تامین امنیت اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی روسای آموزشگاه ها باید تامین امنیت دانش آموزان در همه حوزه ها باشد و ضروری است مدیران مدارس هم قبل از سال جدید تحصیلی نسبت به این مهم با استفاده از ظرفیت مربیان و دانش آموزان همان مدارس برنامه ریزی مناسب را داشته باشند .

وی در ادامه به موضوع تهاتر چند مدرسه با توجه به قرار داشتن در مسیر خیابان های اصلی شهر گرگان گفت: دو مدرسه در کوی قلعه حسن به دلیل تعریض معبر نیازمند جایگزینی در نقاط دیگر هستند که باید شهرداری نسبت به مراحل قانونی آن اقدام کند.

فرماندار گرگان افزود: در زمینه تهاتر املاک فی مابین شهرداری و آموزش و پرورش باید نگاه تعاملی وجود داشته باشد و با توجه به قرار داشتن مدارس در مکان های مناسب در شهر نیاز است شهرداری هم در افزایش متراژ زمین و ساخت و ساز مدارس این مهم را درنظر داشته باشد.

حمیدی در خصوص مدارس بلا استفاده در شهرستان بالاخص در روستاهای شهرستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی بخشداران در روستاها مدارس بلااستفاده مشخص شد که نیاز است با هماهنگی آموزش و پرورش این مدارس جهت استفاده از برنامه های فرهنگی و اشتغال روستاییان به دهیاری ها اجاره داده شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار