کد خبر: ۴۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در یاسوج مطرح کرد:
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفت: بحث مبارزه با فساد با سرشت انقلاب اسلامی پیوند خورده است.

مبارزه بافساد باسرشت انقلاب پیوند خورده است

 

سید ضیاء هاشمی ظهر در نشست تعاملی با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد، افزود: یکی از دلایل استقبال مردم و مشارکت در انقلاب، این بود که با فساد و تبعیض گسترده رایج در نظام طاغوت و رژیم ستم شاهی مبارزه کند.

هاشمی با اشاره به فساد دوران ستم شاهی، تصریح کرد: انقلاب مردم در مبارزه با مفاسد و فساد ریشه دار و سیستماتیک به وجود آمده در نظام  پهلوی بود.

هاشمی بازشناسی صحیح تاریخ توسط رسانه ها را یک نیاز مهم دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت هیجانی و احساسی نبود. انقلاب یک منطق عمیق تاریخی، فلسفی، سیاسی و اجتماعی بود که عدالت اجتماعی را نیز مطالبه می کرد.

وی با تاکید بر انتقال نقدهای مردم و اهمیت مبارزه با فساد، اظهار کرد: مهمترین عامل مبارزه با فساد شفافیت است.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا رسانه ها را علمدار شفافیت و امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: شفافیت مهمترین راه مبارزه با فساد است. حمایت از رسانه ها یکی از مهمترین راه هایی است که برای جلوگیری از ایجاد فساد باید انجام شود.

هاشمی گفت: دولت، قوه قضاییه و مجلس اگر عزم جدی مبارزه با فساد دارند، باید از رسانه ها حمایت کنند.

وی با بیان اینکه شفافیت امری ضروری است، عنوان داشت: شفافیت باید در همه حوزه ها و به دور از نگاه تبعیضی وجود داشته باشد.

هاشمی تصریح کرد: رسانه های مختلف باید این امکان را داشته باشند که در چارچوب قانون و اخلاق حرفه ای به نقد بپردازند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما رسانه ها باید به اصول و اخلاق حرفه ای پایبند باشیم و حوزه های قدرت نیز باید اجازه داده و کمک کنند که رسانه ها به شفافیت کمک کنند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا شفافیت را مانع فساد دانست و بیان کرد: اگرچه حتما باید برخورد قضایی اتفاق بیفتد، اما برخورد های قضایی صرف، موجب ریشه کنی فساد نمی شود. قانون گذاری درست و نظارت عمومی در کنار سایر نطارت ها می تواند در این حوزه تاثیر گذار باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه نظارتها نیز به شکل رسمی و یا همگانی بروز می کند، گفت: بخش مهمی از نظارت همگانی از طریق رسانه ها شکل می گیرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار