کد خبر: ۴۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمان:
کرمان  - مدیر باغبانی جهاد کشاورزی شمال استان کرمان از خسارت ۱۴ هزار میلیارد ریالی به نخلستان های این استان طی سال جاری خبر داد.

۱۴ هزار میلیارد ریال خسارت به نخلستانهای استان کرمان وارد شد

 

مهدی لطفعلی زاده گفت: سطح زیر کشت نخلستانهای استان کرمان به جز منطقه جنوب ۲۷ هزار و ۷۲۷ هکتار است که در شهرستان بم هشت هزار و ۹۱۹ هکتار، نرماشیر شش هزار و ۶۱۰ هکتار، فهرج پنج هزار و ۳۲۴ هکتار، ریگان چهار هزار و ۴۳۰ هکتار، کرمان هزار و ۹۹۱ هکتار و ارزوییه ۴۵۳ هکتار است.

وی افزود: تولید خرمای استان کرمان به جز منطقه جنوب ۱۷۰ هزار تن است که حدود ۲۰ درصد محصول تولیدی کشور را به خود اختصاص می دهد.

لطفعلی زاده با بیان اینکه صادرات خرما از گمرک کرمان و سایر استان ها انجام می شود، افزود: میزان صادرات خرما از گمرک کرمان حدود ۱۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه ارقام عمده استان شامل مضافتی، پیارم، خاصویی، قصب، کروت و هلیله ای است، تصریح کرد: تعداد بهره برداران خرما در شمال استان کرمان ۱۸ هزار نفر بوده و با توجه به عارضه خشکیدگی خوشه خرما تولید امسال حدود ۷۰ هزار تن پیش بینی می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تولید سال گذشته ۱۷۰ هزار تن بوده است و کاهش تولید در سال جاری به دلیل افزایش دما در ماه مرداد و عدم تلقیح در اثر طوفان و وزش باد و نوسانات دمائی در فروردین ماه بوده است.

وی در پایان اعلام کرد: خسارت به دلیل عدم تلقیح در اثر طوفان های شدید و باران و نوسانات دمائی و همچنین عارضه خشکیدگی خوشه به دلیل گرمای بی سابقه در تاریخهای ۱۵ تا ۱۷ مرداد بود و میزان خسارت ۹۵ هزار تن  به ارزش حداقل ۱۴ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار