کد خبر: ۴۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
استاندار فارس اعلام کرد:
 استاندار فارس گفت: بیش از ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب برای ۳ شهرستان استان فارس از منابع آبی آزاد می شود.

رهاسازی ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب برای ۳ شهرستان استان فارس

 

عنایت الله رحیمی  در کمیته حفاظت از آب استان بیان کرد: برخی نگرانی ها برای آزاد شدن آب وجود دارد اما برای  ١١۵ میلیون متر مکعب باید زمان آزاد سازی آن مشخص شود و با برنامه ریزی نسبت به کشت محصولات باید پرداخته شود.

وی با تاکید بر آزاد سازی آب در زمان مناسب تاکید کرد: پیشتر به علت نوبت بندی در کشت محصولات کشاورزی نسبت به آزادسازی آب اقدام میشد که امسال نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد البته سطح زیر کشت محصولات کشاورزی نیز حائز اهمیت است.

وی معتقد است مصرف آب در استان باید هدفمند باشد  اظهار کرد: باید میزان مصرف آب های زیر زمین در استان فارس کاهش چشمگیری داشته باشد و به دنبال این باشیم که بدون ایجاد التهاب در جامعه به دنبال از بین بردن چاه های غیر مجاز استان باشیم.

رحیمی با اشاره به عدم ایجاد چاه های غیر مجاز جدید در فارس تصریح کرد: علاوه بر پر کردن چاه های غیر مجاز نباید اجازه داد چاه های غیرمجاز دیگری در فارس ایجاد شود تا میزان بهره برداری از آب های زیر سطحی استان فارس کاهش داشته باشد.

استاندار فارس در خصوص عدم برنامه ریزی سازمان آب منطقه ای برای تامین آب مورد نیاز صنعت از طریق آب های نامتعارف عنوان کرد: در استان فارس باید با پدیده آب فروشی مقابله شود و نباید فراموش کنیم که واحد های صنعتی می توانند از آب های منا متعارف استفاده کنند البته آب منطقه ای فارس نیز در این حوزه ورود نکرده است.

وی افزود: پتروشیمی ها باید با استفاده ازپساب و فاضلاب می توانند نیاز تامین آب خود را برطرف کنند این نکته  که تنها ٢ درصد از منابع آبی صرف صنعت می شود اما با استفاده از این منابع آبی حدودا در ٢٠٠ حلقه چاه صرفه جویی می شود.

وی همچنین در خصوص صنایع آب بر استان نیز تاکید کرد: برخی از صنایع پر آب بر به استان فارس وارد شده اند ولی نباید این صنایع در استان فارس که دارای مشکلات آبی است وارد شود اما اکنون نیز باید با برنامه ریزی نسبت به تامین آب این واحد ها اقدام کنیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار