کد خبر: ۴۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:
زاهدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» دی ماه امسال با حضور ۱۱ استان در زاهدان برگزار می شود.

شصت وچهارمین جشنواره سینمای جوان «آسوریک» در زاهدان برگزار می شود

 

حسین مسگرانی اظهار داشت: شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» دی ماه امسال با حضور ۱۱ استان، با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فیلمسازان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر مسئولین استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری‌های دوجانبه در زاهدان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن یادآوری وتبریک روز ملی سینما به اساتید و هنرمندان سینمایی استان افزود: امسال با توجه به هم زمانی این روز با ایام عزاداری ماه محرم وصفر هیچ برنامه ای در این روز نداشته ایم و بزرگداشت روز ملی سینما در بعد از این ایام برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده با سازمان سینمایی کشور به زودی دفتر انجمن سینمای جوان در شهرستان زابل گشایش می شود.

مسگرانی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ایجاد دفتر سینمای جوانان در شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ایجاد دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان های استان از اولویت های اصلی حمایت از حوزه سینمایی این اداره کل است.

وی تصریح  کرد: با تجهیز آمفی تئاتر در شهرستان های خاش و نیکشهر به زودی سیستم پخش دیجیتال نیز در این مکان ها راه اندازی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پروژه سینما امید د رشهرستان ایرانشهر براساس تفاهم نامه سازمان سینمایی، شهرداری ایرانشهر و این اداره کل آماده عملیات عمرانی شده است، ادامه داد: یکی دیگر از اموری که در این زمینه پیگیر هستیم ایجاد پردیس سینما امید در شهرستان های زابل و چابهار تا پایان سال است.


مسگرانی گفت: حمایت زیادی از سوی دفتر سینمای جوان و سازمان سینمایی در سنوات گذشته د رزمینه ساخت فیلم های کوتاه و مستند و بقیه بخش ها صورت گرفته است واین حمایت ها همچنان ادامه دارد.

وی به صدور مجوز فیلم سینمایی «لیپار» به کارگردانی حسین ریگی اشاره کرد و افزود: فیلم «لیپار» در صورت حمایت بنیاد سینمای فارابی، استانداری سیستان وبلوچستان وسایر سازمان های متولی می تواند با حضور در جشنواره بین المللی فیلم فجر معرف خوبی برای ظرفیت های خوب استان سیستان و بلوچستان باشد.

کد خبر 4717057

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار