کد خبر: ۴۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
رئیس سازمان ثبت اسناد مطرح کرد؛
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نارضایتی مردم از مفاسد اقتصادی، گفت: منافذ فساد باید در قوه مجریه مسدود شوند.
 
 

ذبیح الله خداییان امروز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان در سخنانی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع)، اظهار داشت: این قیام موجب احیای اسلام شد.

وی با بیان اینکه فلسفه این قیام احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، عنوان کرد: منکرِ آن زمان انحرافی بود که در دین ایجاد شده بود و حکام بنی امیه به نام دین بر مردم ظلم و ستم می کردند، بیت المال مسلمین را به تاراج می بردند و برای رفع و دفع این منکر بود که امام حسین(ع) قیام کرد.

مردم از مفاسد اقتصادی ناراضی هستند، فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند، تحریم را تحمل می کنند اما از فساد مسئول و کارگزار ناراضی هستندرئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه چنین منکراتی که بر اساس نظام و دین اسلام لطمه می زنند در برهه های دیگری از زمان نیز وجود دارد، تصریح کرد: در برهه ای از زمان با جنگ تحمیلی مواجه شدیم که برای دفع آن فتنه نیاز بود که جوانان به میدان بیایند و ایثار و فداکاری را رقم زدند.

خدائیان با تاکید بر اینکه منکری که امروز در جامعه وجود دارد مسئله فساد اقتصادی و اداری است، گفت: امروز مردم از مفاسد اقتصادی ناراضی هستند، فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند، تحریم را تحمل می کنند اما از فساد مسئول و کارگزار ناراضی هستند.

وی، تاکید کرد: امروز باید با تبعیت از مقام معظم رهبری که بارها بر مبارزه عملی با مفاسد اقتصادی تاکید دارند در مقابله با فساد سینه سپر کنیم، ایثار و فداکاری کنیم و از تهمت و تخریب هراسی به دل راه ندهیم.

مبارزه با دانه درشت‌های فساد اقتصادی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  با تاکید بر اینکه خوشبختانه در دوره مدیریت جدید قوه قضائیه علم مبارزه با فساد پشت سر مقام معظم رهبری بلند شده است، افزود: قوه قضائیه از دانه درشت ها شروع کرده است.

خدائیان با بیان اینکه شکی نیست که مفسدین پول، قدرت و منصب دارند و بیکاری نمی نشینند، تخریب و تهمت می زنند و گاهی چون یارای مقاومت در مقابل مردم را ندارند نمی توانند آشکارا در مقایل قوه قضائیه بایستند با شعارهای عامه پسند سعی می کنند در مقابل این اقدام قوه قضائیه مقاومت کنند، افزود: بعضی ها تحت این عنوان که مبارزه با فساد جرات را از مدیران می گیرد با اقدامات قوه قضائیه مخالفت می کنند.

وی با طرح این سوال که مدیری که پاکدست و صحیح العمل هست چه ترسی می تواند از مبارزه با فساد داشته باشد؟ جزء آنهایی که دست فساد دارند از این اقدام می ترسند، گفت: ما تکلیف داریم که به تبعیت قیام عاشورا همان طوری که در دوره دقاع مقدس همه میدان آمدیم در این دوره نیز به میدان بیایم.

منافذ فساد باید در قوه مجریه مسدود شوند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر مبارزه با مفاسدی که موجب نارضایتی مردم از نظام می شود، عنوان کرد: این امر یک همت جمعی می خواهد، قسمتی از آن وظیفه قوه قضائیه است که به میدان آمده و شروع کرده است، نمایندگان مجلس با تصویب قوانین ضد فساد و اصلاح قوانین فساد زا باید پای کار بیاید.

خدائیان با تاکید بر اینکه یک سری گلوگاهها هستند که زمینه فساد را ایجاد می کنند، ادامه داد: اینها باید در قوه مجریه پیشگیری شود، منافذ فساد باید در قوه مجریه مسدود شوند و قوه قضائیه با برخورد جدی و به موقع با مفساد و به خصوص دانه درشت ها به میدان آمده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام با استقبال عمومی مردم مواجه شده است، گفت: تک تک مسئولان باید مبارزه با فساد را در اولویت کارهای خود قرار دهند، یکی از محورهای طرح تحول در دستگاه قضایی مبارزه با فاسد است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار