کد خبر: ۴۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در انتخابات مجلس آینده باید اولین شرط کاندیداها بیان اعتقاد به شفافیت آرا و عمل به آن باشد، گفت: شفافیت آرای نمایندگان می‌تواند نفاق و دورنگی را از بین ببرد.

شفافیت آرای نمایندگان نفاق و دورنگی را از بین می‌برد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامیدرباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: شفافیت امری لازم و ضروری و یکی از مختصات اولیه مجلس بعدی باید باشد.

وی افزود: در انتخابات مجلس آینده باید اولین شرط کاندیداها و و اولین بیعتی که نامزدها می‌کنند بیان اعتقاد به شفافیت آرا و عمل به آن باشد ضمن اینکه تصویب این موضوع در مجلس فعلی و یا آینده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با این نوع رفتاری که اکثریت نمایندگان مجلس در برخورد با 2 طرح شفافیت که مشترکا از سوی بنده و آقای فتحی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی ارائه شد، انجام دادند به نظر می‌رسد باید شفافیت آرا حتما تصویب و اجرایی شود چرا که یکی از طرح‌ها در حالی که 160 امضا داشت اما عملا فقط 59 نماینده به آن رأی دادند و همچنین طرح دیگری که اخیراً مطرح شد بیش از 180 امضا داشت ولی حدود 70 نماینده به آن رأی دادند که این موضوع نشان داد شفافیت آرای نمایندگان بسیار لازم است. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: سخنان حجت‌الاسلام پناهیان در مورد لزوم شفافیت آرای نمایندگان کاملا درست است و واقعاً روحانیون، علما و مردم حق دارند که شفافیت آرا نمایندگان را مطالبه کنند.

وی افزود: وقتی نماینده‌ای برای امضای طرحی نزد من بیاید و بنده آنرا امضا کنم ولی در نهایت به آن رای ندهم ناشی از نفاق و دورنگی است در حالی که شفافیت آرا می‌تواند نفاق و دورنگی را از بین ببرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: مردم نظر نماینده مجلسی که بر اساس کار کارشناسی رای موافق و یا مخالف به لایحه، طرح می‌دهد را می‌پذیرند زیرا مردم ایران مردانگی و صفت راستگویی و صداقت را دوست دارند. 

حاجی دلیگانی گفت: متاسفانه برخی‌ها وقتی در جمع حزب اللهی‌‌ها حضور پیدا می‌کنند می‌خواهند بگویند ما انقلابی هستیم، وقتی در جمع اصلاح‌طلبان هستند می‌خواهند بگویند که ما اصلاح‌طلب هستیم و در هر جمع و هر جایی که شرکت می‌کنند می‌خواهند به تناسب نوع دیدگاه آن مخاطب صحبت کنند که این واقعاً دور از انصاف است. 

وی با بیان اینکه باید به فکر مردم باشیم و به آنچه که آنها می‌خواهند عمل کنیم افزود: این موضوع به نفع همگان است اما برخی این مطلب را برنمی‌تابند و نمی‌خواهند با صداقت با مردم رفتار کنند لذا با شفافیت مخالفت می‌کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار