کد خبر: ۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه جنگ‌های زیادی در تاریخ اتفاق افتاد اما چرا کربلا جاودانه شد گفت: کربلا خط ویژه دارد تربت اباعبدالله(ع) تنها خاکی است که لب زدن به آن حرام نیست و نماز در حرم اباعبدلله(ع) حتی برای مسافر هم شکسته نیست.

به  گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه جمعه در جمع عزاداران اباعبدالله(ع) در مسجد امام(ره) کرمان با بیان اینکه در آیات قرآن هر چیزی که خداوند به کسی داده به واسطه کاری بوده که انجام داده است اظهار داشت: در تمامی کمالات باید از چیزی گذشت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام کمالاتی را که در هر جای قرآن برای کسی گفته شده را یک جا دارد گفت: تمامی این کمالات در اوج خود در سیدالشهدا و واقعه کربلا قابل مشاهده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اوج گذشت از جان در ماجرای خوابیدن حضرت علی(ع) به جای پیامبر(ص) بیان شده و در کربلا هم گذشته از جان بود بیان کرد: گذشت از غذا برای یتیم و مسکین و اسیر را از جمله کرامتی است که در قرآن برای آن آیه نازل شده و در کربلا هم گذشت از آب را داشتیم.

وی با بیان اینکه آدم مخلص برای مال و قدردانی دیگران کار نمی‌کند و اخلاص یعنی چیزی غیر از خدا نبینیم گفت: قدردانی را نه به زبان آورده و نه حتی به آن فکر کنیم.

قرائتی با اشاره به اینکه اوج و کمال گذشت از فرزند در قرآن را در داستان حضرت ابراهیم(ع) مشاهده می‌کنیم در دو جای قرآن نقل شده و گفته می‌شود که امتحان بزرگی بود افزود: این در حالی است که در کربلا علی‌اکبر امام حسین(ع) قطعه قطعه شد و ماجرای کربلا با هیچ واقعه‌ای قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه جنگ‌های زیادی در تاریخ اتفاق افتاد اما چرا کربلا جاودانه شد گفت: کربلا خط ویژه دارد تربت اباعبدالله(ع) تنها خاکی است که لب زدن به آن حرام نیست و نماز در حرم اباعبدلله(ع) حتی برای مسافر هم شکسته نیست چون آنجا خانه خودت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه گذشت از شهوت و همسر و فرزند و گذشت از وطن را در ماجرای کربلا مشاهده می‌کنیم افزود: در تمام تاریخ گذشت و کمالاتی نیست که انسانی داشته باشد و امام حسین(ع) آن را انجام نداده باشد.

وی با بیان اینکه دعوت‌ها، قول‌ها، شعارها و برخوردها در کربلا همه منحصربه فرد است گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) مقابل چشم پدر به شهادت رسید، پسری که همانند پیامبر(ص) بود و همه این گذشته‌ها با رغبت و عاشقانه بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار