کد خبر: ۴۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
وزیر بهداشت گفت: جامعه پزشکی نسبت به سایر اقشار جامعه در برابر قانون تسلیم‌تر است و در بخش دولتی به هیچ عنوان فرار مالیاتی وجود ندارد.

فرار مالیاتی پزشکان در بخش دولتی نیست

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: معتقدیم که فرار مالیاتی در بین جامعه پزشکی، قطعاً بیشتر از سایر اقشار نیست و از همکاران مان خواسته ایم که به قانون تمکین کنند و از دیگران نیز انتظار داریم که جامعه پزشکی را مورد هجمه و بی مهری قرار ندهند.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی یک سرمایه اجتماعی است و بخش بهداری و پزشکی دوران دفاع مقدس را به خوبی مدیریت کرده و در روزهای سخت کشور مانند سیل و زلزله، در کنار ما و مردم بوده اند و تقاضا داریم که جامعه پزشکی مورد هجمه و بی مهری قرار نگیرد.

نمکی با بیان اینکه استقرار پرونده الکترونیک سلامت از سه ماه پایانی سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، افزود: در حال حاضر در مرحله تکمیل و آغاز نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی هستیم که باید این زیرساخت را در مطب‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها فراهم کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: تا آبان ۹۸، امکان تبادل اطلاعات بین داروخانه‌ها و پرونده الکترونیک سلامت فراهم می‌شود و همزمان این زیرساخت در بخش مطب‌ها، کلینیک‌ها و بخش خصوصی ایجاد می‌شود و با هماهنگی سازمان‌های بیمه گر به دنبال حذف دفترچه بیمه به عنوان یکی از عوامل مشکل در نظام سلامت هستیم و برای مبارزه با فساد در حوزه دارو و درمان می‌توان از راهکارهایی مانند توسعه سامانه‌ها، استفاده از افراد پاکدست برای نظارت بر عملکرد سامانه‌ها و الکترونیکی کردن خدمات و فرآیندها بهره برد.

وی در خصوص تخلفات ارزی ۴ شرکت دارویی نیز گفت: گزارش‌های این تخلفات توسط رئیس سازمان غذا و دارو تهیه شده و گزارش‌های تخلف در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به مقامات و مراجع قضائی ارسال شده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار