کد خبر: ۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه نظارت کافی و لازم بر محتوا و ارزش دینی در کنسرت های موسیقی دارد و کسی دلواپسی و نگرانی در این زمینه نداشته باشد.

وزیر ارشاد:کسی دلواپس برگزاری کنسرت های موسیقی نباشد

«به گزارش خبرنگارآرانیوز»

 علی جنتی شامگاه چهارشنبه در نخستین روز سفر هیات دولت به استان فارس در جمع هنرمندان و فرهنگوران استان فارس در شیراز بیان کرد: اعزام گروه های موسیقی برای اجرای کنسرت در خارج از کشور از برنامه های اصلی این وزارتخانه است و تلاش می کنیم در اعزام ها، هنر و هنرمندان موسیقی استان ها و بخش های مختلف کشور استفاده شود.

وی افزود: در بخش موسیقی در برخی از استان های کشور هیچ مشکلی نداریم و کنسرت ها بخوبی برگزار و شادی و نشاط به خوبی در آنها دیده می شود.

جنتی با بیان اینکه فارس جایگاه و ظرفیت ویژه ای در بخش موسیقی دارد و معتقدیم موسیقی باید در این استان بدرستی برگزار شود اظهار داشت: زمانی که وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز اجرای موسیقی در این استان را می دهد و عده ای در استان اجازه برگزاری آن را نمی دهند، در شان استان ادبی و فرهنگی فارس نیست.

وی اضافه کرد: این وزارتخانه جشنواره های ملی و بین المللی متناسب با تخصص و فرهنگ هر استان را تعریف کرده است که با توجه به ظرفیت فارس به عنوان خاستگاه شعر و ادب، باید جشنواره سالانه ادبی در بعد بین المللی در این استان برگزار شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در بخش سینماها در کشور نیز رایزنی هایی با نهادهای مالی انجام شده است که تعدادی از سینماهای فرسوده کشور بازسازی و تجهیز شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: در این زمینه اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای تجهیز و بازسازی سینماهای کشور در نظر گرفته شده است که تلاش می کنیم این اعتبار تا 30 میلیارد تومان افزایش یابد.

جنتی با اشاره به اینکه تجربه بخش فرهنگ پایتخت باید در استان ها مورد استفاده قرار گیرد افزود: باید شهرداری ها با دریافت عوارض کمتر شرایطی را فراهم کنند تا در کنار مجتمع های تجاری و مراکز خرید، امکان ایجاد سالن های سینمایی وجود داشته باشد.

وی گفت: صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران ، صندوقی برای حمایت از این قشر و رفع مشکلات آنهاست که بدهی زیادی داشت که با رایزنی هایی با سازمان تامین اجتماعی تلاش کردیم خدمات این قشر قطع نشود.

او بیان کرد: در حال حاضر 60 هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند که برخی از آنها نویسنده، هنرمند و روزنامه نگار نبودند که اعضای این صندوق پالایش شدند و هم اینک خدمات به قشر واقعی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران ارائه می شود.

جنتی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال را به نام سال تئاتر معرفی کرده اظهارداشت: در طول فعالیت دولت یازدهم مشکلاتی در بخش های هنری وجود داشت که بخش تئاتر سرآمد آنها بود.

وی اظهارداشت: بر این اساس امسال اعتبار مناسبی برای بخش تئاتر در نظر گرفته شده است تا فعالیت ها در این بخش مجددا احیا شود و رونق گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حدود 150 مجتمع فرهنگی و هنری که قابلیت برخوداری از سالن تئاتر دارند، در کشور شناسایی شده و در ردیف تخصیص بودجه برای تجهیز این سالن ها به مرکز فعال تئاتر قرار گرفته اند.

شانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت روز چهارشنبه (نهم اردیبهشت) به استان فارس آغاز شد و این سفر تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد.ک/2

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار