کد خبر: ۴۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
سمنان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بابیان اینکه یکی از امور در دست اقدام سامان‌دهی هیئت‌امنای مساجد است، گفت: یک هزار و ۶۰۰ هیئت‌امنا در مساجد استان ساماندهی شدند.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی بعدازظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی شورای عالی مساجد در سمنان ضمن بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ هیئت‌امنا در مساجد استان ساماندهی شده‌اند، ابراز داشت: با توجه به‌ضرورت اهمیت داشتن هیئت‌امنا برای مساجد، این مهم در دستور کار قرارگرفته است و اوقاف این خادمان را سامان‌دهی می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه یکی از وظایف اصلی این هیئت‌امنا در مساجد ایجاد و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی با توجه به سرفصل‌های روز است، افزود: بر این اساس باید تلاش کرد تا با واگذاری امور به دست جوان‌ها نسل جدید را به سمت پایگاه‌های مساجد سوق دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بابیان اینکه هدف از جذب جوان‌ها به مساجد کاهش آسیب‌های اجتماعی است، ابراز داشت: تلاش شد تا این قبیل برنامه‌های فرهنگی نیز با برگزاری کلاس‌های مختلف در قسمت خواهران نیز اجرایی شود که در برخی مساجد کلاس قرآن، خیاطی، صنایع‌دستی و غیره با محوریت اقتصاد مقاومتی در حال برگزاری است.

تدینی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های امور مساجد ایجاد کانون‌های خیران است که بر این اساس می‌کوشد تا زمینه حضور خیران را در مساجد ایجاد و از آن‌ها برای حل مشکلات محله‌ای بهره گیرد تا خدمات‌رسانی بهتری به مردم شکل گیرد.

وی افزود: اگرچه مساجد بیمه حوادث هستند اما این مهم می‌طلبد تا اعتبارات عمرانی از سوی دولت و خیران جذب و برای مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی به‌کارگیری شود و بنابراین در سازوکار اوقاف استان سمنان این مهم پیگیری شده و در دستور کار قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار